Annandagen (spännande rubriker III)

Jobbar idag, tjänat kosing och haft dubbelt betalt. Inget drag på kooperativet, tyckte synd om stackars Frida som skulle sitta till klockan tio. Men jag hann städa nästan hela finkem, och samla ihop tre påsar med skräp och tomma kartonger så det känns bra att jag kunde göra något man normalt aldrig hinner. Blir ju väldigt rörigt på helgerna annars, många som handlat så det blir en salig oreda om man inte är där och snyggar till mellan varven. Det ska se fint ut när kunderna gästar oss, av principskäl och av det enkla skälet att de faktiskt betalar vår lön :P

Lånade svärmors bil och tog oss till Örsan. Träffade Moster med familj, lillkusinen (som inte är liten längre) var så nöjd med sina julklappar och det faktum att han inte visste att vi skulle komma! Glad i hågen körde vi lite singstar innan jag och Sebbe åkte upp till Helena som bor på samma gata. Hade en barnflicka när jag var liten som tog hand om mig hela min uppväxt och Helena är hennes mamma. Vi ville hälsa på när vi fick chansen och de kommit ner från Dalarna:) Alltid lika trevligt, hade kunnat stanna längre och vi borde definitivt ses oftare! Fick fina julklappar och en födelsedagspresent, varsin kopp till mig och Sebbe som grabbarna målat bland annat våra självporträtt på (Sebbe var tjockskallig och jag såg manisk ut, haha). Jättefina, och helt perfekt eftersom vi bara har småkoppar. Vi fick även ett kort på barnen, som ska in i vitrinskåpet och sen fick jag ett presentkort på Espirit.

Hade sagt till svärmor att vi skulle vara hemma klockan tio, men helt glömt bort det. Så himla stressad nu, trots att jag inte åstadkommer något, att saker är som bortblåsta ibland. Bad så hemskt mycket om ursäkt, men hon var inte alls arg. Bara orolig att vi åkt av vägen! Lite pinsamt sådär ändå, när man lånat saker att inte göra som man sagt. Aj aj.

Grabbarna Grus


Jobb imorgon 9-17.15, känns som att det är helt oändligt långt men när jag väl är där vet jag ju att det går av bara farten. Det är kul att jobba! Hoppas det är mycket folk, då går det ännu snabbare. Annars får jag trösta mig med att jag har dubbelt betalt och tjänar ungefär en fjärdedel av min normala lön under endast ett pass :P

Har dessutom kommit underfund med att det verkligen inte är värt att lägga ned tid eller kraft på en del människor. Man kan stryka dem ur telefonboken och leva ett fullt så gott liv utan dem. En del suger bara i sig, de ger inte mycket -om något alls- tillbaka. Bättre att ta hand om de vänner som ställer upp, som man själv ställer upp för och som förgyller ens liv. En del av dem kommer man i kontakt med varje dag, andra väldigt sällan. Men de människorna kommer alltid att vara det viktigaste man har. Alltid.


Natti Natt.

Kommentarer
Postat av: emman

väldigt kloka sista ord :D och jag håller så med!

2009-12-27 @ 00:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0