I'm all at sea

Har tagit knorrsprutan nu, gick till mammas jobb för de hade några doser "över" så där behövde man varken vänta eller trängas. Känns lite märkligt, att de kan ha doser över när folk har huggsexa på vårdcentralerna. Men det var skönt för mig att jag kan bocka av det på min oändliga att-göra-lista.


Som jag skrev tidigare, och förklarade den dåliga uppdateringen, så har det varit tungt ett tag. Mitt liv har som stått stilla för en stund och det har pågått väldigt mycket tankeverksamhet. Förhoppningsvis tar livet ett kliv i rätt riktning från nu. Hur som helst så kommer det bli till att ta ett kliv, åt vilket håll som i höger eller vänster är ännu ovisst men för min del blir det oavsett ett kliv framåt.

Skolan har tyvärr fått ta mycket stryk, vilket känns både ångestladdat och tråkigt men jag vet ju vad jag vill och att jag kommer att nå dit råder det ingen som helst tvekan om i nuläget. Klart att det känns jobbigt att det eventuellt blir så att det kommer att ta längre tid med utbildningen, men som en klok människa sa till mig så är den tiden ingenting när jag är klar och ser tillbaka. Jag kommer gå med nyttiga lärdomar ur det här, och framför allt kommer jag att hinna jobba (ungefär sådär knappa femtio år...)!

Det viktigt att komma ihåg vilka som ställer upp för en, både vänner och familj. Man känner en stor tacksamhet, men det är så svårt att säga någonting som är i klass med vad det betyder...



I'm all at sea, where no one can bother me.
If only for a day, just me and my thoughts sailing away.

Kommentarer
Postat av: emma

alldeles riktigt, oavsett vart d bär så är det du som går åt rätt håll! kram!

2009-12-04 @ 18:24:35
Postat av: Nilsson

du är en klok kvinna, det vet både du och alla andra.

2009-12-05 @ 14:36:42
URL: http://pecadora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0