Inte bara jobbtisdag

Vaknade av ett sms i morse runt halv tio, det var en del av mitt samvete som skrev "Om du inte redan gör det ska du upp och plugga nu madame". Klockan var alldeles för mycket men jag kände att snoozen var oundviklig. Väl uppe blev jag bundis med brödrosten (och smygåt en knäck), testade den för första gången bara för någon dag sedan. Fick den när vi flyttade, men det har inte blivit av, hade nästan glömt hur gott det är!

"1000gr motivation, 50gr självdisciplin, 200gr kunskaper i svenska språket, 75 gr ork att söka information... Säg mig vem kan baka en studiemotiverande kaka åt mig?"

Så kände jag innan jag började. Men efter bara två timmar var jag i stort sett klar med PM:et. Nu återstår enbart att styra upp källförteckningen och göra en utskrift, vet inte om jag vågar korrekturläsa för då hittar jag väl en massa fel. Lika bra att bara lämna in den, jag bryr mig ärligt inte mer än att jag vill ha den ur världen och att bli godkänd ska väl inte vara omöjligt? Uffä kanske är snäll när han rättar? (skrattar inombords åt min totala förnekelse och att blotta tanken på att en lärare på juristprogrammet inte skulle lägga märket till alla detaljer inte finns på världskartan). Ser åtminstone ljust ut att få in den, och det är ju bra, med tanke på hur jag känner mig och har känt mig på senaste...

Det är ingen vanlig dag idag, det är inte bara "jobbtisdag". Sebbe och jag har varit tillsammans i två år, vi får väl se hur vi firar det i morgon. Kanske man kan förvänta sig en blomkvast eller dylikt? :) Kärlek, det finns det gott om, gäller att inte glömma bort hur viktigt det är <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0