Julafton (sitter ihop för alla som ens överväger att särskriva på självaste dopparedagen!)

Vi lever i det nya, inte sant? Så självklart måste jag blogga även på julafton!

Om Tomten får lite whiskey kanske han dansar Macarena nästa år?

Jag är verkligen nöjd med hela dagen, den har varit perfekt. Tog sovmorgon och julmyste lite innan det var dags att ge varandra morgonklapp - på sängen i år! Sebbe fick en röd skjorta att bära upp dagen till ära, och jag fick massor med skraplotter (älskar att skrapa - men vinner aldrig). Har inte vunnit något ännu, men har några kvar. Hjärtat hade planerat att jag skulle vinna en miljon, det skulle räcka för mig.

Tog en vinterpromenad till svärmor och svärfar. Hjälpte till med mat och dekoration innan lilla mormor anlände och julfirandet kunde börja. Vi åt mat, för en gångs skull åt jag inte som om jag inte sett mat på två år utan precis lagom. Mätt och belåten blev det julklappsutdelning, alla var jättenöjda och det verkar som om Tomten tyckt vi varit snälla i år. Sebbe har ju inte ätit sina grönsaker, så det fick han bakläxa på, men eftersom farbrorn med det vita skägget fått nys om att han tycker om att laga mat så fick han atteraljer som skulle ge honom bättre förutsättningar för det. Tomten sa även att han skulle laga många goda middagar åt sin älskade sambo och bjuda henne på ett glas vin. (Låter kanske som en efterkonstruktion, men det vill jag inte kalla det. Självklart var det dessa ord, i exakt återgivelse, som han använde).

Gled vidare i svärmors bil, som hon var rar att låna ut, hem till mina föräldrar i Örsan där familjen, mormor, Bengan och syskonen Backman väntade. (Vår bil är på sjukhuset, den behöver en akut lungtransplantation och ingreppet skulle förväntas vara klart i mellandagarna. Vi får alltså snart tillbaka den, med bytt fläktsystem och nytt bältelås. Fem tusen svenska riksdaler, so long farewell auf Wiedersehen adieu. Väl "hemma" så blev det mera mat. Mamma skulle ju inte ha så mycket till julbord i år, men när vi kom dit såg det ut som att hela byn var inbjuden utom Jansson - Janssons Frestelse. Drog igång Kalle Anka eftersom vi inte såg det på utsatt tid då mormor var trött, för att sedan se Karl Bertil (min personliga favorit) och Svensson Svensson. Julklappsutdelning nummer två, och jag fick vara nisse. Eftersom vi inte har några små barn i familjen längre så kan man tänka sig att det inte är så noga, där har ni fel. Vi har en hund, och gör man inte i rätt ordning så fungerar det inte. Man måste gå ut, plinga på, och sen komma in igen. Hon blir superglad och sitter vackert för hon vet att den med tomteluva har något till henne. Vi delar ut paketen, och Tova (hunden) är den enda som slipper vänta tills alla under granen är slut innan det är dags att öppna. Hon fick en ny mjuk "säng" för att hon har börjat frysa på ålderns höst och sen en massa olika typer av godis.

Känner mig så nöjd. Sebbe kastade sig framför TV:n för att testa sitt nya bilspel till x-boxet som han fick av mamma och pappa i julklapp. Jag landade tungt här framför datorn en stund och bara njuter av alla minnen och fina julklappar som denna dag fört med sig!

Är ni nyfikna på vad jag fått?

Kaffebryggare + kaffe + kaffefilter (svärmor och svärfar var uppenbarligen trötta på att bli bjudna på pulverkaffe)
New York-tavla 140 x 200 cm
Svarta jeansleggings
Nagellack
Elektrisk nagellackstorkare - Perfekt för mig som inte kan sitta still!
Pengar
Presentkort
Skraplotter
Halsband + örhängen
Handgjort halsband i silver
One tree hill säsong 1 + 2 - Sebbe hade slagit på stort och rimmat! *imponerad*
Bok - Filip & Fredriks "Tårtgeneralen"
Bok - Elizabeth Gilberts "Lyckan, kärleken och meningen med livet"
2 skärp - matchade hårbanden jag fick av syster i födelsedagspresent
Mixerstav - Ingen mer gaffelmosad guacamole

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hehe det är jag som filosoferar, man får ta det med en nypa salt ibland ;)



Låter som bra julklappar, liknade ju mina en del :O



God fortsättning!

2009-12-25 @ 10:48:45
URL: http://aggeliki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0