Juldagen

Traditionen är att åka till Farmor & Farfar på juldagen. Gav dem ett kilo choklad att knapra på, och vi blev bjudna på en välsmakande lunch. Det var roligt att komma dit, önskar de bodde närmare!

Hade bjudit in till förkrök här ikväll. Blev inte alls som det var tänkt, hade jag orkat hade jag blivit förbannad faktiskt fast det är inte värt energin. Men de som kom var hjärtligt välkomna och det var trevligt! Intensivt, kändes lite stressigt nästan och jag var inte alls på humör för en utekväll... Följde med in till Uppsala ändå, höll mig lugn för att jag inte ville förstöra stämningen. Malle och jag drog till Subway medan de andra rände till krogen innan Emelie kissade i byxorna. Lång kö, kallt så in i Norden och förmodligen tjuriga vakter kändes inte alls lockande vilket ledde till att jag och Malle stannade kvar på Subway. Vi hade full uppsyn över polisens bravader på krogen mitt emot och vi kunde prata med varandra i lugn och ro inne i värmen. Helt perfekt, mycket bättre än ett svettigt dansgolv just idag. Kvällen löpte ut i en trevlig mättnad efter fyra kakor från menyn. Pinnade till bussen, lämnade av fröken Haglund dessförinnan och träffade folk i väntan på det gula åbäket. Kom till slut till byn, höll kramaktigt tag i överfallslarmet Malin skickat med mig och sprang hem från centrum! Blåste isbjörnar, eller så var det bara jag som sprang väldigt fort. Förmodligen det sistnämnda.


"Att bara dricka alkohol är fylleri, att sjunga innan man dricker alkohol är kultur" - Mormor

Min mormor spred visdom på julmiddagen.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är verkligen ledsen att jag blev sjuk. Hade verkligen velat vara med.. :(

2009-12-26 @ 22:34:14
Postat av: Elin

Du var den sista jag syftade på lilla vän! Ingen fara. Jag har konstaterat att det blir till att skrota den här traditionen (som inte hunnit bli tradition för mig) för det är för kallt och för mycket folk :P Nästa år ska jag nog ta mig ett glas vin hemma i värmen med gott sällskap istället!



Krya på dig!

2009-12-26 @ 23:48:05
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0