Dagens ros fick jag!

Dagens bästa måste ju vara att samtidigt som ettan sänder "Kalle Anka och hans vänner" på julafton kör trean "Anna Anka och hennes vänner". Detta är ju bara för roligt, jag älskar idén, kunde man nästan givit sig fan på alltså - även om jag är trogen Kalle. Fast den Kalle som är viktigast för mig är ju Karl Bertil, honom kan ingen Anka i världen konkurrera med!

Gick upp okristligt tidigt för att träffa Adolf och Emil på skolan, det var PM-skrivardags! Smidigt och enkelt var det att göra sig i ordning, lockarna hade förvandlats till att se ut som ett svallande självfall. Tummen upp, slapp jag borsta barret (Hade sovit med lockarna som jag styrde upp igår innan vi firade Moa). Aja nog om det, sa adjö till mina studiekamrater mitt på dagen och tog mig förgäves i kragen för att hitta böcker till mitt skrivande. Alla var utlånade, överallt. Smart av mig att vara ute i så god tid, men jag hade ärligt talat glömt av att vi skulle göra den här uppgiften. Lyckligtvis har jag ju bästa väninnan i Uppsala, så hon fick knalla in på stadsbiblioteket och låna åt mig så får jag dem när vi ses på lördag. Tidsbrist som alltid, så det är precis som det inte ska!







Fick just en jättefin stor röd ros av Sebbe Sebbelito.

Han kom smygandes med den bakom ryggen!
Underbara du, precis vad jag behövde.  <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0