Dejt med Charlie & Matthias

Gick upp klockan åtta och hängde på låset (luren?) på vårdcentralens telefontid. Jag måste säga att det var otroligt smidigt, knappade in mitt person- och telefonnummer och fick en ungefärlig tid de skulle ringa upp. Sagt och gjort, fick en tid två timmar senare. Håll i er nu för det är inte ofta jag ger beröm till sjukvården, men Örsundsbro vårdcentral har snurr på verksamheten och ett trevligt bemötande! Kom hem med en apoteketkasse värd sjuhundra riksdaler, dock fick jag inte betala för att det var fel på deras datorer. "Tantaloran" bakom disken var helt till sig och ursäktade den dåliga servicen, jag brydde mig inte så mycket mer än att jag ville ha påsen med mig hem. För en gångs skull var jag ju varken stressad, irriterad eller muttrade något om att det är fantastisk att samhället är så effektivt. Jag hade ju inge bråttom, mer än att jag var trött och ville sätta mig ned.

Sebbe kom med en toppenidé och lagade hemmagjord pizza till middag, det var jättegott. Hoppas jag får behålla allt nu. Det skulle sitta fint med en belåten mage framför Lyxfällan. Har ju väntat i två veckor nu eftersom det inte var något program förra veckan. Ikväll handlar det om någon liten nisse som offrar allt för att få kunna bjuda på krogen, han kanske har lyssnat lite för mycket på Magnus Ugglas "Kung i baren". Vad vet jag.

Det ju farsan Baloo's egen dag på söndag, glöm inte det! Lyckats fixa en present till farsgubben, som ett tecken på min tacksamhet för att han finns i mitt liv och alltid stället upp. Står ett fint paket i hallen nu, med kort och snöre. Nöjd.

Syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0