Helvetes jävla skit

Jävla skit! Ibland blir jag bara förbannad, ingenting tycks gå min väg just nu. Denna höst har varit som en enda lång uppförsbacke. Samtidigt tänker jag ju på allt jag har, som gått min väg. Underbara sambon, starka familjen, fina lägenheten, trevliga jobbet och en plats på skolan. Det vore ju dumt att påstå att jag inte lyckats hittils, när jag har allt jag någonsin önskat mig. Men ingenting kommer och knackar på dörren, det är en sak som är säker. Hur som helst måste man få känna den här frustrationen ibland, fälla en och annan tår och ha en diskussion med sig själv som absolut inte kommer från någon form av otacksamhet. Jag vet inte om det handlar om att yttre faktorer kan hota vad som jag upplever är ett helt fantastiskt och fartfyllt liv, att det finns en del saker som jag varken kan påverka eller ha kontroll över. Eller så är det på det viset att det är min tur nu att kämpa på det här lilla extra, vi får väl se hur jag ska lyckas vända detta till något positivt.


Fyllde på lite på frukt- och grönsaksfroten idag. Det ser inte bara snyggt ut, det är gott också! Jag måste ta mig i kragen nu, äta mer grönt, så jag får i mig alla viktiga ämnen min kropp behöver. Det dumma är väl att man inte kan köpa så mycket åt gången för att det blir dåligt så fort (vilket kan klassas som en dålig ursäkt eftersom jag orkar gå ner för att köpa en påse gott då och då så jag borde ju rimligtvis kunna fylla på med grönt vid dessa tillfällen). Vad som tilläggas kan är att min man bara äter kokta morötter och på något sätt är det inte lika roligt att fixa i ordning sallader eller fruktfat när det "bara" är en själv som ska äta det. (Den ursäkten är bättre, men kom igen, man har ju bara sig själv att skylla).

Kände mig bättre så jag försökte mig på att jobba igår, det är ju en katastrof rent ekonomiskt att vara sjuk. Men det gick inte, fick feber och mådde något så fruktansvärt dåligt att Sebbe fick hämta mig. Stupade ner i sängen direkt och låg med en ispåse på huvudet resten av kvällen. Det fanns ju ingenting annat på kartan än att jag var tvungen att sjukanmäla mig till dagens pass. Inte bra. Jag vill jobba! Jag vill plugga. Och jag för allt i världen inte missa utgången på lördag. Det öppnar en ny krog här på byn, Selected, om jag inte minns helt fel på namnet. Sebbe har vunnit att vi ska åka limousin dit, så vi ska vara ett gäng här och förfesta tills vi blir upphämtade. Fint serrö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0