Hemkörning

Jobbat hela dagen, var sjukt tjurig när jag kom hem men nu börjar livet återvända. Jag vet inte vad det är med sista timmen på jobbet, den går alltid så fruktansvärt långsamt. Det är ju alltid full fart på mig, jag älskar att jobba och oftast flyger tiden i väg men inte den där sista timmen. Skönt att vara tillbaka i alla fall och framför allt skönt att det trillar in några slantar nästa lön, jag missar ju aldrig att jobba annars så jag är aldrig fattig. Helt obekvämt att vara sjuk, det är dyrt, utebliven lön samt apotekskostnader för över tusen kronor är inte coolt och sen sjukhuskostnaderna på det. Men man ska inte gnälla, det är bra att det finns och jag betalar gärna för att bli frisk och väl omhändertagen.

Frågan är när jag ska gå i taket för att det står disk över hela diskbänken? Förra veckan när det var Sebbes tur och såg lika illa ut så var jag ju dum nog att ta hand om det, försvarar mig med att jag var tvungen för jag kan inte laga mat till mig själv i en sanitär olägenhet. Fattar inte hur det ska vara så svårt, jag gör ju allt här hemma utom just att vi diskar varannan gång. Så fort jag är tillbaka på banan ska jag styra upp saker och ting, se till att vi sätter och ner och fördelar så båda blir nöjda. Matlista, städschema och ett max antal dagar disken får stå.

Larsson är här och lagar mat i kväll, det blir pizza med hemkörning, förvånansvärt nog. Slipper vi både diska, laga mat eller röra på oss. Helt oslagbart för en trött gnällig Elin, ibland är det inte fel att gästa Larsson vardag...

(Innan jag blev klar med inlägget gick Sebbe ut i köket och diskade, värt. - Men han tog bara hälften.)

Kommentarer
Postat av: Angelica

haha jag tror många känner så :P

2009-11-21 @ 19:19:13
URL: http://aggeliki.blogg.se/
Postat av: emman

Jämvikt i ett förhållande är guld värt så slipper man tjaffsa om småsaker :) Staffan o jag hade varannan dag disk vi med, men jag var så dålig på att diska så det höll inte riktigt. så det slutade med att staffan diskade och jag tvättade :)

2009-11-23 @ 10:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0