knorrsprutan

Jag har varit på jakt för att få ta vaccin mot "den nya influensan", ett kärt barn har ju många namn "fläskflunsan" är min personliga favorit men det vanligaste är nog "svinis" även om "baconfeber" också är tämligen inarbetat. Att få ta det verkar fullkomligt omöjligt, just nu vaccineras bland annat de som är upp till och med arton år samt har astmabesvär men även gravida och folk med svåra sjukdomar. Där fick jag bingo på två i alla fall, så det är alltså bra om jag tar den. Tyvärr har jag inte kunnat gå tidigare för man får inte om man som jag varit sjuk och haft en förbannat envis feber. I tisdags fick de in nya doser, nu på morgon när jag var ledig så gick jag in och kollade läget för att jag har ingen lektion förrän senare ikväll - slut. När är det tänkt att man ska hinna? Alltså det finns inte tid att stå och köa hela dagen just de dagar de får in nya doser. När man sen får höra att andra som inte ens tillhör en riskgrupp, och därmed inte ska få vaccin ännu, fått vaccin blir man ju bara förbannad. Inte på de personerna såklart, kanon för dem, men på själva planeringen kring hela det här. Alla säger olika och nu är folk så desperata att de snor vaccin. Var är vi på väg?

Jag är inte direkt orolig för att bli sjuk än så länge, men när de går ut och säger att alla bör vaccinera sig så ska det väl inte vara fullkomligt omöjligt att få komma och göra det? Kanske kan det vara värt att vara hemma på måndag eller tisdag (när det precis kommit in nytt vaccin) för att se till att man får sprutan, det skulle i alla fall vara det om man skulle drabbas av influensan. Men jag känner mig tveksam ändå, dels för att det är helt fel att ens behöva och dels att för att jag kan och vill inte missa mer i skolan nu. Toppen dock att man insåg att det var tvunget att vara gratis (för allas bästa, inte minst landet som helhets) samt att Enköpings vårdcentraler gått ihop och gjort en affisch som är tydlig på alla de sätt och vis. Den affischen får 5 knorrar av 5 möjliga av mig.
_______________________________________________________________________________________________

Ikväll är det lektion 17.30-20.30, märklig tid, men bra för jag har inte gjort det man ska så jag hinner förbereda mig lite löst nu. Ber till gud för att jag ska slippa svara på någon fråga. Jag ligger sjukt mycket efter, men i morgon är jag ledig så då får jag tid att börja knapra ihop mitt rest-PM och läsa ikapp lite. Är dessutom ledig i helgen, så har lördagen på mig också. Söndag däremot är det ju julstök, oj vad jag längtar!! =)

Kommentarer
Postat av: emma

baconfeber XD

2009-11-26 @ 21:25:52
Postat av: johanna

SV: usch verkar som vi båda är lite höstdeppiga. kan du ses snart? KRAM

2009-11-30 @ 15:53:55
URL: http://dirtythings.blogg.se/
Postat av: Angeliki

Bra, jag hör av mig till dig när jag bestämt ett :)

2009-12-01 @ 06:18:15
URL: http://aggeliki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0