Skärpning !!

Äntligen är det är fredag! Det betyder idol och min favoritkväll på hela veckan! Man kryper upp i soffan med lite gott framför sig och i reklampauserna kan man strosa runt och "piffa" i lägenheten. Idag hann jag trots att snoret rann och huvudet dunkade sätta upp en tavla, måla på glaswhiteboarden, städa ett skåp, möblera om och styra upp i badrummet samt flytta runt lite småsaker. Själva programmet idag var ganska slätstruket, första gången jag är beredd att hålla med Katrin Zytomierska på eftersnack. Erik var bra, men det var ju ingen nyhet, enda problemet är att han ser ut som en liten valp som sålt smöret och tappat pengarna. Det köper jag inte. Det stora utropstecknet för kvällen var ju att Eddie fick så många röster, han var ju fullkomligt urusel. Jag vågar påstå att jag hade gjort det bättre själv faktiskt, om man nu ska vara så hård. I och för sig har jag inte gillat honom från första början, kan bero på att han sjunger falskt, jag vet inte. Vad som får mig att skina upp som en solstråle är ju att Anders Bagge går upp på scenen trots sin scenskräck och ger ifrån sig några toner. Man hörde inte speciellt mycket, men det gjorde inget. Den lagom tjocka mannen som är så snäll att tomten ligger i lä gör att jag vill pussa honom på flinten som jag sitter här hemma i soffan! Underbar, vågar jag påstå trots att jag inte känner honom. Men till nästa vecka får det bli skärpning! Lite pinsamt när avslutningsnumret är bättre än hela programmet...

Har fått lite gjort idag, och jag måste säga att jag är på bättringsvägen för jag har varit på benen hela eftermiddagen. Mamma och pappa var här med två hurtsar som vi ska skänka till Sebbes syster men som ska förvaras i vår källare tills hon har möjlighet att hämta dem. Passade på att bära ner lite annat som skulle till förrådet när vi ändå skulle dit, skönt att få bort störande moment här uppe. Jag blir galen när saker ligger/står framme som inte är på sin plats.

Middagen åt vi hos svärmor och pastorn, så skönt att både slippa laga något och diska efteråt. Kände ingen smak på maten eftersom jag är förkyld, men konstistensen var god så jag tog två gånger. Haha. Mysigt att träffa dem, var länge sedan vi sågs nu. Eller det var väl bara någon vecka eller två, men i alla fall. Våra familjer är riktiga klippor, finns inte mycket som är bättre än att umgås allihopa! :)



En fantastiskt vacker sång framförd av Celine Dion, med Robert Wells på piano och en text av Anders Bagge. Tre oerhört skickliga musiker. Ett stycke som förmedlar känslan av kärlek, vilken typ av kärlek är upp till lyssnaren, det gör det omöjligt att inte bli berörd. Jag skulle vilja höra Bagge själv sjunga den. Min djupa sida fick sig ett uttryck denna ljuvliga fredagsafton, sug i er.

A SONG FOR YOU
I couldn't live, I couldnt live without your love.
For one kiss, well I'd give everything up
There's no words I can describe
what I feel deep inside,
so I let this song say it all.

My heart was the melody

So I can sing this song for you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0