Vilken dag!

Har varit full rulle, kändes toppen. Var i skolan och lyssnade på två föreläsningar samt köpte kurslitteraturen för civilrätten, det var intressant men framförallt var det kul att träffa alla igen. Kom hem, det var ingen mat färdig så jag åkte och handlade i stället. Det ska bli julstök här på söndag, plus att vi behövde handla så jag tog allt på en gång. Plånboken grinade lite illa, men det blev åtminstone ingen avstämning för det hade inte varit kul att packa upp hela ekipaget. Väl hemma gjorde jag mat för att sedan snöra på mig skorna och ut på en promenad. Med vantar och "elinmössan" (ja, en sådan man hade när man var liten) på så knallade jag i ett högt tempo i nästan två timmar. Började känna av det i benen på slutet, men eftersom jag var helt uppslukad i samtalet med Sebbes syster Malin så tänkte jag inte speciellt mycket på att det var ansträngande. Handsfree är ju en toppenuppfinning! Hann hämta cykeln på jobbet, gå tillbaka och sedan ränna runt kvarteret säkert ett tiotal gånger innan vi bestämde oss för att ta kväller. Jag hade helt glömt bort klockan, den var ju nästan mitt i natten! Promenade var verkligen ett bra initiativ, för både kropp och själ.

I morgon ska sista julpyntet inhandlas. Efter det är det enbart julklappar kvar att fokusera på, har redan köpt ett par saker och det är helt klart en bra idé att dela upp dessa utgifter i största möjliga mån. Jag har varit lite slarvig med det i år, men det har varit för mycket nu på höstkanten för att tänka på sådant.

Nu ska John Blund få ta mig till drömmarnas land, kommer sova som sten efter denna oerhört nyttiga dag. Förhoppningsvis vaknar jag i morgon och känner mig som en ny människa. Hehe

Kommentarer
Postat av: johanna

imorgon ska jag köpa en vit plastgran och hyacinter. så långt sträcker jag mig när det gäller julpyntet. (och en adventsstake såklart...)

2009-11-24 @ 09:32:36
URL: http://dirtythings.blogg.se/
Postat av: Jenni

Det är riktigt härligt när man går så där långa promenader. Håller med man mår verkligen mycket bättre av det :) Vad mysigt med julstök, jag vill också! Kram!

2009-11-24 @ 19:48:16
URL: http://jennir.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, det ska bli jättemysigt att få upp allt pynt och baka. Grabbarna ska bygga pepparkakshus, vi får väl se hur det kommer att sluta :P

2009-11-24 @ 21:37:51
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0