Din version av sanningen

Ligger i soffan och funderar lite på det här med hur man uppfattar saker och ting. Lika många personer som finns på en plats, lika många versioner finns det av den händelsen som inträffade där. Vad är det som gör att vi fokuserar på en del saker och lämnar ute andra? Det är omöjligt att inte beakta vad vi varit med om, eller inte varit med om, tidigare i livet. Men bland tycks det ju bara vara så att vi ser vad vi vill se och hör det vi vill höra. Kanske, är det inte svårare än så.


Two sides of the same coin.



_________________________________________________________________________________________________


Lördag
Jag och min feber tillbringade natten tillsammans, det blev en het natt, närmare bestämt runt trettionio grader. Inte speciellt romatiskt - vatten istället för vin, alvedon istället för choklad men däremot måste jag fått en rejäl "kyss" för jag hade väldigt ont i huvudet när jag vaknade. Jag hoppas på att avsluta den här affären innan helgen är slut.

Med tanke på sjukdom så missade jag halloweenfesten hos Calle & Wanja. Och dessutom var jag bjuden till Vickan och Bakis, alla vill ha kalas denna helg uppenbarligen. Härligt med pumpalyktor i höstmörkret! Hoppas alla festerna blev lyckade, jättetråkigt att jag inte kunde gå. Jag skulle ju klä ut mig till polis, beslagta alkohol och fånga bovar. Haha!

Tittar på Tre systrar och en mamma. En gullig film om en mamma som inte kan låta bli att lägga sig i sin vuxna döttrars liv. Yngsta dotterna har ännu inte funnit kärleken och nu ska hon bestämma mellan mannen som hennes mamma föredrar och mannen som tar ner henne på jorden. Ingen nagelbitare direkt och vi vet nog alla hur detta kommer att sluta, men på något sätt är det alltid mysigt att titta på en riktig tjejfilm ibland. Det ska vara en enda stor klyscha, så är det bara!

Kommentarer
Postat av: kattasaklart.blogg.se

Om det tröstar lite så missade jag med alla halloween fester, de blev en kväll i soffan med hostmedicin, prinsessfilmer och krigsfilmer för min del. Krya på dig gumman.

puss o krami

2009-11-04 @ 14:12:29
Postat av: Elin

Tack vännen! Krya på dig med (F) Så tråkigt att missa allting =(

2009-11-04 @ 16:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0