Det var väder idag med!

Idag har jag varit utanför lägenheten! Jobbade fem timmar nu på kvällen, det kändes bra att komma ut lite även om jag är helt slut nu. Fick bekräftat att det faktiskt var fel på min lön senast och att de pengar som fattas kommer på nästa månads utbetalning! Bra timing med tanke på att jag var beordrad sängliggande i helgen och missade tio timmar dubbel lön och två ordinarie timmar. Hur som helst, när jag väl på Coop så passade jag på att köpa den nya chokladen från Marabou med smak av jul, "vinter" som den så fint heter. Den var okej, inte det godaste jag stoppat i mig men fortfarande god. Det var nog inte den sista om jag säger så, kul idé!

Inatt släpptes ett nytt avsnitt av One tree hill , I and love and you, som jag såg på eftermiddagen. Det var ett utomordentligt (bra ord för "Hänga gubben"?!) bra avsnitt, blev lite tagen faktiskt och fick en funderare. Härligt!

Sen har jag och Sebbe varit duktiga och sett över ekonomin idag, samt betalat räkningarna. Vi hittade lite saker att spara in på (Jag ska dissa SJ, vi ska börja cykla korta sträckor istället för att ta bilen, Sebbe ska sluta röka och jag ska börja med matlådor på heltid) men jag måste faktiskt säga att vi är väldigt duktiga överlag. Sebbe är snart tillbaka i arbetslivet så duktig, social och arbetsam som han är. Tills dess klarar vi oss bra, tack vare att vi har sparat ihop en varsin buffert! Det är verkligen att rekommendera, det gör att det inte blir någon ko på isen om man blir arbetslös för en kort period eller om det kommer upp några oförutsedda utgifter.


Kommentarer
Postat av: Nilsson

dissa sj? hur ska fröken ta sig till hufvudstaden då?

2009-10-27 @ 22:13:55
URL: http://pecadora.blogg.se/
Postat av: emman

Håll koll på csn.. så att du inte tjänar för mycket.

Blir så fruktansvärt jobbigt då.

Härligt o höra att du känner dig bättre o att ni är superduktiga med ekonomin! :D

Kraaam!

2009-10-27 @ 23:09:45
Postat av: Elin

Ida, jag ska försöka åka till Bålsta så ofta jag kan och ta pendeln i alla fall från nästa termin. Tar dubbelt så lång tid men... SJ är ju ändå försenat jämt och har dålig service så det är inte värt den sjuka summan pengar det kostar. Jag kan ju alltid sova hos mina vänner också, haha ;)



Jag har pratat med CSN Emma, eftersom jag har ett så att säga oförutsägbart jobb så ska jag ringa om jag upptäcker att det skiter sig så löser dom det och drar av på kommande utbetalning :) Men enligt mina beräkningar så kommer jag ha tjänat typ preeeeciiiis under max!

2009-10-28 @ 00:16:19
Postat av: johanna

räkningar suger fan getpung. halva min lön flaxade iväg igår...:(

2009-10-28 @ 07:50:00
URL: http://dirtythings.blogg.se/
Postat av: Magistern

Tackar för kommentarer och logginlägg! Känns skönt att man några på "sin" sida! Kram!

2009-10-28 @ 08:58:39
URL: http://4dottrar.blogspot.com
Postat av: Elin

Väl valda ord Johanna! Hehe



Magistern, känns skönt att några i den äldre generationen fokuserar på det som är viktigt! Dina "klasskamrater" tycker det är viktigare att märka ord än att lägga kraft och resurser på vettiga saker. (jag syftar inte bara på cocos/choklad/negerbollen, utan även Herr/fruGårman - blir jobbigt när de kommer på att skylten också måste vara könsneutral nu när man får vara herr-herr och fru-fru, haha)

2009-10-28 @ 09:35:21
Postat av: emman

jag tar halvt studielån denna termin, just för att man känner så mycket pengar(i csn mått) på sommaren..

Det funkar. Men det gäller ju att man har lite pengar sparade :)

2009-10-28 @ 18:36:36
Postat av: Elin

Ja, jag kommer behöva passa mig nästa termin eftersom den är fler veckor. Tur att borgarna ska höja gränsen, har jag nytta av åtminstone halva studietiden! Hoppas de slopar gränserna helt längre fram, jag tycker att det är upp till var och en. De lånade pengarna ska ändå tillbaka.



Det är dyrt att vara fattig brukar min pappa säga, och det är väldigt sant!

2009-10-29 @ 00:05:44
Postat av: Carro

Va duktiga ni e, kul å höra att d rullar på. Men Sebbe skulle ju ha varit rökfri redan den 1 nov, eller hur va det egentligen??? ;P Hur gick d lixom? ^^ Men jag tror på er fan, ni lyckas alltid klara av det mesta :)

2009-11-11 @ 20:40:39
Postat av: Elin

Man klarar allt med fyra armar och två näsor! :)



Han har ju varit det! Inte en cigg sedan 23.51 sista oktober. Fett bra :D Vad fick dig att tro att han inte varit det?

2009-11-11 @ 20:49:11
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0