Onsdag, ha det gött hej!

Uppställning på Stenfalksgränd klockan 08.00 för att ta IKEA-påsarna med sorterad tvätt till tvättstugan och tvätta. Nu är tvättkorgen tom! CHECK. Därefter susade vi till COOP för att fylla skåpen hemma. CHECK. Fick avstämning för tredje gången i rad - diffade på en plastpåse (som jag egentligen ska få eftersom jag är personal, men det glömde jag ju såklart). Det betyder att det blir avstämning igen inom kort, inte bra. Det roliga är att när jag ska handla själv så är jag helt förvirrad: glömmer lämna scannern och medmerakortet, har lyckats tagit fel kuponger, fel pinkod osv. - Den där kunden som man undrar om den inte behöver en personlig assistent när man själv står i kassan, haha.

Väl hemma igen städade jag toaletten (CHECK) och sen  tog jag mig an diskberget vi samlat på oss sen i lördags , förstår ni, sen i lördags!! (vi diskar varannan dag vanligtvis). Jag har ju mått dåligt och det var inte förrän igår jag började pigga på mig. Igår, dagen då vattnet var avstängt mellan 9-21 på grund av vattenläcka hos grannen. Diverse svårigheter att diska med andra ord ! Men nu är disken gjord i alla fall, riktigt skönt. CHECK. Jag hatar verkligen när det står saker framme, det är bland det värsta jag vet vågar jag påstå.

Imorgon ska jag städa resten av lägenheten, för att sedan kunna sätta mig ned i lugn och ro med böckerna och börja plugga inför tentan. Det är alldeles för sent nu, men är jag i bra skick i en vecka framöver så tror jag nog att jag knipa åt mig ett godkänt. Känns tråkigt dock, hade velat satsa på ett högre betyg, skulle ju tydligen inte vara omöjligt att få AB på den här kursen hörde jag. Men så kan det vara ibland! Har ju haft lite otur hela hösten, så jag tänkte om jag förbrukar den nu så kommer det gå toppen på civilrätten (1) nästa termin.

Sen måste jag ju berätta vad jag drömde inatt, det höll jag på att glömma! Jag drömde att jag var uppåt landet hos min magister jag hade i årskurs ett i grundskolan. Hela hans familj hade gympapass och löpträning med mig ute på deras gata, alla fullt iförda träningskläder, till och med lillskruttan. Därefter byggde vi koja, snickrade en altan och målade staket för att sedan gå in och baka (kommer inte ihåg vad, men det känns som att mönstret säger att det borde varit Nege..eh...Chokladbollar). Jag minns att familjen var väldigt kärleksfull och det inte  var en lugn stund utan bara tusen aktiviteter på gång dygnet runt. Vad som bör nämnas är att Pontus, som min före detta lärare heter, har fyra döttrar - och en blogg (http://4dottrar.blogspot.com/). Jag läste nämligen den innan jag somnade så jag anar vad att min hjärna hämtat inspirationen, aldrig har jag läst om en familj som är så aktiv på alla de sätt och vis. Det tycker jag är beundransvärt, och det tyckte uppenbarligen min hjärna också!

Ha det gött, hej.

Kommentarer
Postat av: Magistern!

Gulliga dej!

2009-10-29 @ 20:55:42
URL: http://4dottrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0