"Elviras" skiss

Nr 3.  - Lite slarvigt gjord, men du förstår motivet.

Nr. 2 - Visar lite mer av handen i alla fall. Det är svårt att visa mycket av handen när den ska hålla i hjärtat.
Var det något i stil med vad du tänkt dig eller blir det till att göra ett nytt försök? :)
.
Ritade lite idag i skolan, därav kollegieblockspapper. Svårt med skuggorna då jag hade en hård stiftpenna dessutom. Men Michaela har beskrivit för mig hur hon önskar sin tavla, och det här är mitt förslag! Det ska stå 2010 efter 19 april, texten längst ned ska vara på samma rad och den mörka skuggan kommer på målningen att vara ljus då hon önskade enbart ljusa färger.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Den är "helt jävla skit snygg" enligt min sambo..haha.. Och jag kan inte annat än att hålla med honom :)



Du är grym!



Om jag fick ha 2 önskemål skulle jag nog vela att hjärtat var lite mindre sa bebishanden syndes mer (för du ritar dom (händerna) såååå otroligt gulligt)Typ som att handen är lite kupad och håller hjärtat mer i hander kanske?? vad tror du om det :)..så handen har "större roll än hjärtat" lixom (haha, återigen en sån där glasklar förklaring..hrm, lr inte ;)

och så vill min sambo att det ska stå Tobias & Jenny i hjärtat..i samma stil som du har skrivit Elvira. (jag tyckte mamma & pappa var gulligt, men han tyckte den blev mer personlig med namnen..så han får väl sin vilja igenom :)



I övrigt så är den verkligen PERFEKT :) jag är supernöjd!Helt otroligt att du kunde få till den så fint,

Du är gryyym!



Kram Michaela

2010-04-22 @ 17:52:55
Postat av: Michaela

Som om jag inte skrivit tillräckligt i kommentaren över så vill jag bara säga att "Älskad från första stund" inte behöver stå på samma rad.. Jag tyckte det var jättefint så som det är på skissen!



Men gör det du tror blir bäst på duk sen :)

2010-04-22 @ 17:56:07
Postat av: Michaela

Absolut PERFEKT!!! Såååå otroligt fin :)

LOVE IT!



Jag har funderat lite på svart/vit bakrund och hand..med rött hjärta och ngt ton av rosa på texten, fast med svarta konturer runt namnet.

Kanske är det isf fint med en ngn form av rosa ram runt bilden som bryter av lite mot det svart/vita?(alltså en målad ram på duken).



Men det är bara funderingar! Jag låter dig känna vad som ser bäst ut och ger dig fria händer! Vi blir nöjda vilket som för bilden är så otroligt vacker.



Tusen-tusen tack Elin, den är Underbart fin :)



Vi kan väl göra så att du mailar mig (du har ju mobilnr också) när det blir dags att sätta igång med den eller när du är klar eller om du har några funderingar :)

Jag tänker absolut fortsätta kolla in bloggen och dina tavlor! Är väl bara en tidsfråga innan jag inte kan hålla mig och beställer en till :)



Kram

2010-04-22 @ 20:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0