Körlektion from hell

Körlektionen idag gick åt helvete. Nu måste jag visa nästa gång att jag rockar på landsvägskörning. Första momentet som jag inte blev godkänd på efter endast en lektion, vilket betyder: hem och öva, öva, ÖVA! Man inser att man behöver redskap från körskolan, även om man har världens bästa pappa så finns det saker som är svåra att förmedla. Det är inte som att jag inte kört landsväg tidigare, dock är det inte lika lätt som man tror - så lätt som det är när man åker med pappa i en välbekant bil och körningen är (tycker man själv) kontrollerad. Nej, det ska vara exakt rätt placering för situationen, avsökning i god tid, fantasin ska flöda om vad som kan hända längs vägen, farten ska hållas och skyltar ska läsas samt tydas - detta ska givetvis göras i rätt ordning samtidigt som du ska kolla i bakspegeln var tredje sekund och gärna prata lite om vilket väder det är ute. Det ska liksom bara göras rätt, och rätt är det som krävs på uppkörningen. Har fullt förtroende för min lärare, han är skitbra. Men jag hatar att underprestera, då tappar jag koncentrationen. NYA TAG!

Svänger du höger här ju
Svänger du vänster här ju
Så går du ner på tvåan här ju
Har vi foten på bromsen här ju
Du behöver ha mer fokus här ju

Kommentarer
Postat av: Sarah

Äh, det kommer! Inte långt kvar nu. Kämpa kämpa :)

2010-04-23 @ 16:09:06
Postat av: mulle

haha, - så behåller vi farten medan vi går ut på väggrenen och så tittar vi i backspegeln ju.

Det må vara frustrerande men du fixar det! Du är ju trots allt Elin -ju-

2010-04-24 @ 16:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0