Middag med blivande måg?

Varit hos mamma och pappa ute i Örsan och ätit en brakmiddag. Syrrans pojkvän skulle introduceras till familjen, och han verkade inte fullkomligt livrädd när han tackade för sig så jag tolkar det som att det gick bra. Det är nog en bra kille det där, men han måste ju visa vad han går för nu när han passerat "första intrycket"-fasen med en grön bock i kanten. Mätt och belåten efter heta räkor, inbakat kött och klyftpotatis med sallad samt ugnsgratinerad toscaövertäckt persika. För att inte glömma knäckglassen till det. Man känner att springturen imorgon gör sig påmind i form av ett lätt pannknack.
.
Mamma och pappa hade hittat mina gamla gosedjur i förrådet (de ska ju som bekant flytta). Nostalgi! Min apa Nicke med röda brallor och vita prickar samt en gul gumminapp i handen var den absoluta favoriten. Både då och nu. Sen den lila elefanten, sen igelkotten Pigge, sen Racernallen, sen... Ja, ni förstår. Men man kan ju omöjligt spara på allting, och jag kände att för varje djur jag plockade ut suckade Sebbe lite djupare i bakgrunden. Han tycker nämligen att jag fyllt vårat väldigt stora förråd lite väl snabbt sedan vi flyttade. Man måste helt enkelt göra ett urval. Så i sommar ska vi plocka i ordning i kartonger (ni vet, man går ner och river upp kartonger för att  hämta enbart det man ska ha) och sedan ställa in hyllor där nere så vi kan packa på höjden. Det kommer att bli kalas, för jag garanterar, det blir bara mer med åren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0