Min farmor är mer klar i huvudet...

Idag har vi, jag och sambon, tvättat slut i tvättkorgen. Okej, jag erkänner, det är någon handduk kvar i botten men vi hann inte med allt innan tiden var ute. Jag har även diskat, och sprayat köket med rengöringsmedel. Skönt att kunna bocka av något på listan, det ser dock rätt bra ut här i kojan i övrigt så det var ingen panik på det viset :)
.
Ikväll har jag jobbat, håller på att lära mig kundtjänst. Jesper, som jag enbart verkar förvirra, gör sitt bästa för att jag ska slippa ringa honom tusen gånger när jag  sen ska stänga på egen hand. Haha. Hur som helst gick det ganska bra för oss, vi började i tid med att sortera och räkna. Men så blev det ändå stressigt där på slutet, jag vet inte var tiden tog vägen. Dessutom fick jag ropa ut att stormarknaden skulle stänga. Första gången skrattade han för att jag hade så mörk röst, andra gången koncentrerade jag mig bara på att jag skulle prata ljusare och inte på att man skulle höra vad jag sa. Seriöst, den hastigheten var inte att leka med! Skrev ned ALLT på ett papper, blev ett A4 (fram och baksida) med klotter. Lägger det på bänken för att jag ska få med det hem så jag kan renskriva det, och vad tror ni att jag gör? Jo, jag glömmer det givetvis! Himla typiskt mig alltså. Frågan är hur det går för mig att komma ihåg att ringa imorgon bitti så någon kan ta reda på det och kasta in det i mitt skåp. Hoppas verkligen att ingen slänger pappret... Har skrivit upp verkligen ALLT som Jesper sagt för att jag ska känna mig lite tryggare sen när jag ska göra det själv.
.
Nu är det godnatt! Klockan nio imorgon är det riskettan. Sen på kvällen är det middag med syrrans nya boyfriend. Spännande. Hur kommer han tackla min mamma? Det är frågan vi alla ställer oss. Det går nog bra, jag är ändå den värsta kritikern. Så det är mig han ska passa sig för egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0