Kräftskiva

Igår var det kräftskiva hos Bodins! Mycket trevlig tillställning med en nätt skara. Vi åt räkor och kräftor, "ollonbröd" (såg ut som ollon) med kryddost och sen till efterrätt blev det en oslagbar körsbärstårta. Vi åkte inte därifrån förrän vid ett, och jag skulle köra hem. Smög fram på vägarna, man är ju livrädd att det ska komma upp ett rådjur eller liknande mitt i svarta natten!
.
Kvällens citat: "jag lovar, den åt fallskärmar asså! Det är sant!"
Grundat i att Tim fått lite mycket av det goda och kopplade ihop samtalsämnena sådär underbart klockrent. Vi hade tidigare pratat om fallskärmshoppning och nu pratade vi om hundar - om jag inte minns helt bananas. Jag vek mig dubbelt tillsammans med mulle, medan de andra inte alls förstod om ens noterade uttalandet.
.
Kvällens tankenöt: Vad heter kräfta på engelska?
Kom inte på det. Kom på alla andra liknande djur, men inte kräfta! Crayfish

Kommentarer
Postat av: Mulle

Ja, ollonbröd, fallskärmsätande hundar, crayfish (tack, jag har grubblat som en gnu!) och läderbyxor Elin! Glöm inte läderbyxorna! kan inte vart allt för kul å cyklat hem i, i mörker och fylla.. Men tack för mysigt sällskap!

2010-08-31 @ 02:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0