Mangårdsgatan - part I - köket

Idag har jag alltså börjat reda här på Mangårdsgatan! Mitt storhetsvansinne sa att jag troligtvis skulle hinna ganska långt, men det blev inte riktigt så. Jag har skurat kök, men har inte mer än passerat halvvägs!
.
Avklarat:
Ugnslucka
Spisknappar/spishäll
Spisfläkt (själva filtret står och gottar sig i rengöringsmedel)
Lucka för plåtar
Diskat plåtar (I badkaret, haha)
Kryddhylla
Skåpluckor (inte riktigt alla ännu)
Micron
Diskbänken/kaklet ovanför
Undersida av skåpen
.
Detta tog alltså över fyra timmar, helt sjukt. Fick gno som jag vet inte vad och ändå är det inte riktigt rent på vissa ställen (bland annat uppe i spisfläkten). Vet inte riktigt vad jag ska göra, men ger det en omgång till i morgon.
.
Att göra:
Invändigt i ugnen
Spisfiltret
Kylskåpet
Alla skåp invändigt
Skura golvet
Skura under kyl och frys
Kolla hur det ser ut i diskmaskinens filter, rengöra vid behov
Torka i fönstret
Packa upp i skåpen
Sätta upp gardiner
.
Tyvärr kan jag inte piffa så mycket förrän nya tapeterna är uppsatta. Känns bara dumt att lägga tid på det när allt ändå måste tas ned igen snart. Pappa kommer och hjälper till om två veckor, då ska sovrummet och köket förhoppningsvis bli klart. Hallen och korridoren får bli nästa vända, men om inte allt för lång tid hoppas jag.
.
I morgon kommer Mulle, syrran och Ida hit efter lunch, de ska hjälpa till att styra upp här hemma! Förrådet ska packas och sorteras, likaså klädkammaren, badrummet ska skuras och förhoppningsvis ska vi hitta någon form av vardagsrum här i huset. Just nu betvivlar jag dess existens nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0