Mangårsvägen part VI - Förrådet

Nu har jag träffat min Ida! Hon kom förbi och tog en kaffe efter skolan, vi snackade skit i någon timme sådär och hade en helt okomplicerad stund som man bara har med sina bästa. Skjutsade henne till pendeln, hämta upp mannen och körde till Kungens Kurva. KÖRDE. Och som jag körde! Sebbe och jag blev för ungefär tio sekunder osams innan avstigning. Jag skrek åt honom att han kan minsann inte säga hur jag ska köra när jag inte känner bilen! Kom igen, kört med den i fem minuter liksom, inget hum om hur stor den är eller hur den fungerar. (Det var ingen fråga om risker, utan om att jag hoppade lite när jag skulle skena iväg och att man kan använda andra växlar med den där superbilen). Så nu ska jag socialt bonda med bilen några vändor, sen blir det hon och jag. Mot världen. Märk väl att passagerare som klagar får stiga av. Jag är ny förare, jag vet om det, och jag lär mig fortfarande. De flesta som klagar kör dessutom sämre själva och där med basta. Det finns ett undantag: om man fasar för sitt liv, får man givetvis säga till. Eller om man har ett bra tips, helt sonika utan attitude. Hoho
.
Handlade nytt duschdrapperi, blev zuperbra! Hittade även sandpapper till mannen som ska slipa tapetskarvarna tills på fredag när pappa kommer.  Och sedan blev det lite fler kartonger till förrådet och två orkidéer (49:-/st på IKEA idag, MÅSTE HA, synd att man bara fick köpa två). Kollade även på den lila mattan på rusta, men den var slut. Hmpf.
.
Ikväll ska jag fortsätta med förrådet. Sen ska vi lyfta ut vitrinskåpen i v-rummet, dels för att jag ska kunna plocka upp i hyllorna och dels för att Sebbe ska kunna slipa i sovrummet. Det finns att göra, men man börjar ju se lite resultat här:) Bilder på walk-in-closet och förråd kommer upp imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha! På Hairmony. Jag har klippt mig förr där och det har gått bra, men den där frisörskan var nog inte helt klar i huvudet :P Kanske därför jag inte fick ha glasögon på mig (såg inget).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0