Moneywise?

Varje månad ska det betalas räkningar! Oftast ser jag det som en bekräftelse på att man har koll på läget. Det ryms ingen ångest, utan snarare en stolthet att man kan betala för sig. Men inte denna månad. Tvi vale på räkningen för låsbytet på gamla lägenheten. TRE-TUSEN-NIO-HUNDRA-ÅTTIO-TRE (3983) kronor kostade det. Men är huvudet dumt får plånboken lida, som min morfar hade sagt. Undrar dock fortfarande vad som hände med min nyckel. Känner mig lite sådär ångestfull som när han på barnprogrammet hade tappat Joppe och man visste inte riktigt vad man skulle ta sig till, samtidigt som man var jävligt irriterad på denna slarviga pojkspoling.
.
En hel termin utan CSN har jag framför mig dessutom, man får ju givetvis inte pengar från dem om man läser samma kurser igen. Helt logiskt. Det blir spännande att se hur lite man faktiskt klarar sig på, blir till att planera och dra in på onödiga kostnader. Bra erfarenhet! Ska se till att skaffa mig ett extrajobb, tjäna ett par ören i månaden. Dumt att använda alla sparpengar om man inte måste. Håller tummen att det går toppen med allt, känns riktigt bra att få börja om från början. Jag ser verkligen den här flytten som en nystart i alla kategorier. Det gäller att göra vägval, och helst ska man gå framåt, det tycker jag verkligen att vi har gjort! Keep on walking :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0