Alice i underlandet!

Ida och jag ska se Alice i Underlandet den 4 mars :) Men för att göra oss förtjänta av det så kommer vi sitta och råplugga på biblioteket innan. Något att se fram emot, det gillar vi!
Har jobbat hela helgen, därav tystnaden. Sebbe överraskade mig med filmmys och godisuppladdning på alla hjärtans dag vilket var mycket uppskattat. (Älskar när män tar eget initiativ!) Det blev till att se Avatar, tyckte den var superfin. Det ska vara lite överdrivet ibland tycker jag. Om jag bara var en blå gigantisk människa som kunde flyga om jag stoppade flätan i öronen på en jättedrake... Om, om, om.
Blev en gnutta irriterad av löpet i söndags. Melodifestivalen som kvällen före ångat fram och skövlat in miljonbelopp då en blandning av engagerade familjer och fanatiska schlagermänniskor ska se till att sin favorit går vidare. Vilket den såklart inte gör, och då får vi en chans att gnälla och det bär oss inte emot utan snarare tvärtom är det ganska tillfredsställande att håna det svenska folkets dumhet. Nåja, det som störde mig var att några av de kvinnliga artisterna tyckte att det var ett  "herrkalas" på finalplatserna, att det var orättvist och tråkigt. Samtidigt som de sa att de som gått vidare givetvis förtjänade sin plats. Jag vet inte, men det känns som att det blir löjligt att det ska bli ett slags jämställdhetsjippo av Melodifestivalen. Man röstar på den som är bäst, och den personen går vidare. Hur kan det vara orättvist? Eller tråkigt? Lägg av, kom igen, och bli bättre tills nästa år istället!
Nu bär det av till jobbet snart, sen när jag kommer hem ska vi äta semla :) Jag älskar semlor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0