Johan & Johanna

Familjerättstenta på onsdag. Satt till klockan två igår, betade av tio sidor bodelning av sextio. Jag kommer få sitta dygnet runt om jag ska hinna plugga på allt i boken. Känns dock som att bodelningen är viktigast, åtminstone kommer det med säkerhet en fråga om det. Skönt om man kan få ett rätt i alla fall! Ingen direkt tentaångest ännu, det oroar mig, men det kommer väl. Måste fan klara den här, men kan säga att det känns osäkert med tanke på hur många som blev underkända på ordinarie tentan. Förhoppningsvis kan jag läsa nästa kurs, folkrätt, utan en massa gammalt i ryggen. Det skulle helt klart underlätta...
Ikväll kommer Johanna och Johan hit på middag, det ser jag fram emot! :) Tänker inte fixa så mycket eftersom jag vill/måste plugga, men duka och handla ska vi göra innan halv sju. Sebbe ska laga varmrätten, jag fixar efterrätten. Hoppas inte vädret ställer till det, de ska trots allt åka ända från Uppsala.
För ni har väl hört att det ska bli snökaos i Svedala hela helgen. Jag tycker ingenting om det, för jag tänker inte gå utanför dörren mer än nödvändigt. Ska till farmor på söndag, det är enda gången. Om vädret tillåter får nog jag köra, vi får se. Alla är upprörda över vädret, som ingen kan göra något åt. Men jag förstår dem, vad skulle de annars stå i deras facebookstatus? - bortsett från de gånger det vankas middag menar jag. När våren kommer mår de allra flesta av oss bättre, det är underbart när man får andas in snart-är-det-sommar-doften och få lite sol som värmer i ansiktet. Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0