Satans Järnvägar

Toppenmorgon! Väskan packad, nyttiga matlådan med och därmed skulle den hektiska veckan ringas in. Åkte in tidigt, redan vid nio, för att plugga innan föreläsningen som började klockan tolv och ha tid att äta lunch i lugn och ro. Men eftersom jag älskar att åka tåg, ungefär lika mycket som jag älskar att plåga mig själv, så använde jag mina telepatiska krafter och rev ned en ledning i Sundbyberg. Fick sedan inte nog utan orsakade ett svårare växelfel i Spånga samt placerade en odräglig unge på sätet bredvid mig. Allt för att utmana mig själv, jag bara älskar utmaningar! Tre och en halv timme senare står jag på centralen, magen är tom och halva föreläsningen har redan varit. Jag drar en djup suck när det plingar till i högtalarna och hör att ett tåg mot Västerås strax avgår från spår fem. Min hjärna gjorde en kortare överläggning vilket resulterade i att jag vände på klacken och begav mig hemåt igen. Stämplade, som den goda medborgare jag är, för att så fort jag klivit in på tåget få höra "Välkommen ombord. Vi ber om ursäkt för dagens förseningar. På grund av att det är mycket folk på tåget kommer vi inte att kolla några biljetter." Väl hemma igen, två resor fattigare och inte ett dugg klockare, kan jag konstatera att måndagar är Guds tecken på att ironi är en del av skapelsen.

Kommentarer
Postat av: Jenni

du har fått en award gå in på min blogg och gör samma sak :)

2010-02-01 @ 18:42:56
URL: http://jennir.blogg.se/
Postat av: Angelica

Usch vilken dag... Har hänt mig liknande när jag pendlar, åker förresten till Enköping rätt ofta, byter till buss där :) /Angelica

2010-02-01 @ 20:38:13
URL: http://personalvetarstudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0