Sibirisk katt, något för oss?

Sebbe och jag diskuterar om vi ska köpa en katt. Det finns mycket att tänka över, och det är verkligen inte lätt. Det ska fungerar både för oss, och för katten. För det första så är jag ju allergisk, men vi har läst om Sibiriska katter som tydligen fungerar för en del allergiker. Inga garantier, men jag har ju växt upp med en allergihund så det känns inte jättelångt borta att jag faktiskt tål dem. Därför har vi tagit reda på ett telefonnummer till ett s.k. testhem, någon som vet hur det fungerar?
Vidare ska det funderas på om vi har råd, om vi har tillräckligt med tid och om vi beredda att ta det här ansvaret - båda två. En katt lever ju ändå väldigt länge, så man måste ju tänka längre än näsan räcker innan man skaffar sig en ny familjemedlem. Jag är som sagt van vid att ha hund, men har aldrig tidigare haft en katt. Ni får gärna tycka till, ge tips och råd till oss!
I övrigt om själva rasen Sibirisk så sägs den vara så nära en hund man kan komma i en katt. De är lekfulla, människokära och vill ha mycket uppmärksamhet. Det är en "allergikatt" som är stor kroppsmässigt och som finns i alla möjliga olika färger.
Bilden tagen från: http://kattungar.monicap.se/

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja jag tänkte tanken men sen vågade jag inte gå ifrån skärmen för tiden ändrades hela tiden. Men om jag får kommer jag gärna förbi om det händer igen. Jag har ditt mobilnr sen förut :)

2010-02-22 @ 19:16:26
URL: http://personalvetarstudent.blogg.se/
Postat av: Angelica

Min syrra har också sagt det, jag kanske får byta. Allt bra med dig annars? Hur går det med plugget?

2010-02-23 @ 14:38:25
URL: http://personalvetarstudent.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller tummarna för dig imorgon :)Jag hade tenta i torsdags och hade migrän när jag skrev, så jag vet inte hur det gick. Det var svårt! Svårare än alla andra tentor jag gjort. Så jag hoppas på godkänt men annars får jag göra om, får tänka att det inte är hela världen även om det är tråkigt. Det går helt okej, nu har vi inte träffats på länge pga. snöovädret i helgen. Men vi ska åka varannan helg när jag kommit på plats i lägenheten. Hoppas att det ska funka, det måste det göra :)

2010-02-23 @ 16:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0