SKA HÄNDA

Nu är det framflyttat en timme innan vi tar oss till Bålsta. Det fortsätter att inte gå enligt planerna! Men vi ska ut till Bålsta och vi ska dricka vin, äta kex med ost och vi ska prata om det roliga i livet - för det tråkiga har vi ältat redan. Gnället måste upphöra nu, tycker det är det enda man gör nu förtiden! Men Ida säger att jag får vara trött, grinig och att allt inte behöver gå enligt planerna. Och det Ida säger, det är sant. Ungefär som allt man ser på TV. Inget ska få förstöra avslutningen på den här kvällen, för jag tänker minsann inte lägga ännu en dag i "jag har inte åstadkommit något, och inte heller gjort något roligt"-facket.
Hjälpt Melina lite med sin vårdjuridik, det var roligt att få känna att något faktiskt har fastnat! :) Sebbe ska ha folk hemma ikväll när jag är borta. Men han lovade att diska idag, så jag ser framemot en ren diskbänk när jag entrar hemmet imorn :)
En visa från barndomen beskriver situationen rätt bra. Det finns massor att göra, men om det går gör jag det i morgon även om jag siktar på att skärpa mig i framtiden.  Tänk er tillbaka till Astrid Lindgrens värld :
"Mors lilla lathund sa tycker du jag jobbar bra? Tycker du som jag, tycker du som jag, så gör vi det en annan dag. Lalalalalala imorgon ska jag knoga, hela guds långa dag. Oj oj oj oj vad jag ska gno"

Kommentarer
Postat av: Jenni

Man måste få gnälla och känna att inget funkar ibland Elin..Men idag kände jag att jag fick nog och att jag skulle kasta bort gnällandet och klagandet för ett tag och tänka så positivt som möjligt! Det måste man också försöka göra ibland så man inte gräver ner sig för djupt. Dom där problemen som finns där kommer bli lättare att lösa med lite positiv energi och vem vet kanske kan man till och med lösa dom med ett leende på läpparna ;) Kram på dig!

2010-03-05 @ 12:36:45
URL: http://jennir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0