Måndag

Ny vecka, nya tag! Från och med imorse klockan fem började färden, och tro mig, det blir åka av. Jag var dessutom pigg, vilket aldrig händer så okristligt tidigt på morgonen - inte minst på en måndag. Men man ska ju aldrig säga aldrig, uppenbarligen. Var på en föreläsning först, kände att mitt flyt dog någonstans mellan att tunnelbanan inte fungerade och föreläsaren var tämligen ointressant. Men så återuppstod jag när jag fick kvittot i handen och ett par nya fräscha skor på fötterna innan nästa föreläsning. Den var bättre, föreläsaren hade en röst som en bokuppläsare. Behaglig och lätt att förstå, med en gnutta ironisk humor. Uppskattas.

Fick ett brev idag, de ska höja hyran från 1 mars. Tycker jag låter som en bra idé! Jag menar, det måste ju kosta oerhört att värma upp lägenheterna när det varken är tätat runt fönster eller dörrer, att inte lappa bilarna på gästparkeringen som står där permanent och att personalens bemötande är under all kritik de få gånger man faktiskt behöver ta hjälp av dem. Jag betalar gärna några hundra extra i månaden för det, med glädje.

Imorgon ska jag till Norrtälje, träffa kusin Fia och ha en mysig kväll! Det var alldeles för länge sedan, inte minst med tanke på att det inte tar så lång tid för mig att åka ut till henne efter skolan. Oerhört roligt att jag tagit mig i kragen :)




Inte för tjock, inte för smal, inte för smart, inte för dum, inte för framåt, inte för tillbakadragen, inte för duktig, inte för slö, inte för omtänksam, inte för egoistisk,  inte för lika, inte för egen... Det är inte lätt när definitionen på lagom är upp till dig och mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0