resumé 2009

GOTT NYTT ÅR!

Var ska man börja? För exakt ett år sedan hade jag jullov, men valde ändå att slita mig från soffan och trampa runt på Coop Forum Boländerna. Där arbetar jag inte längre, för i och med att våren flög förbi och studenten närmade sig så flyttade jag hemifrån. Sebbe och jag, som då varit tillsammans i ett och halvt år blev sambos. En tvårumslägenhet i lilla Enköping fylldes av våra saker bara några dagar innan examen, den stora stora dagen. När jag tänker tillbaka på det så var det väl egentligen inget märkvärdigt men ändå en milstolpe som jag under alkoholpåverkan sprang förbi med ett leende på läpparna. Studenten alltså. När midsommarfirande på Charlottenberg, de sista dagarna på jobbet i Uppsala och övriga sommaren var avklarad hade jag och karln varit i San Diego i drygt två veckor. Det var underbart! Jag längtar tillbaka till värmen, och shoppingen, inte minst nu när det sinar i plånboken och marken är täckt av en förrädisk vit matta.

Under hösten flög jag in som reserv på juristprogrammet i Stockholm, fanns ingen tid för mental förberedelse utan det var bara att knyta skorna och gå dit två dagar efter upprop. Juridik är något jag ska syssla med, det kände jag med en gång. Började i den vevan också att arbeta på Coop Forum Enköping. Tyvärr har hösten bjudit på stora utmaningar både fysiskt och psykiskt så att jag inte kunnat fokusera på studierna. Vad som händer nu vet ingen, inte ens jag själv, men att jag ska plugga juridik är en sak som är säker. Frågan är när. Nu eller inom en snar framtid?

Gamla vänner har förgyllt femtiotvå veckor, nya vänner har upptäckts, en del bytts ut och andra bara spårlöst försvunnit. Jag själv har funderat mycket, och jag tror minsann jag blivit klokare. Men det tror jag varje år, så det behöver inte ligga något mer i det än att utvecklingen går i rätt riktning. Mycket här i livet handlar om val, val som du kan välja att göra eller helt enkelt låta bli. Dock är  det fortfarande ett val. Där kan man spara sig själv otroligt mycket energi, man måste fråga sig själv vad som är värt att lägga ned tid på och inte.

Jorden har ju inte snurrat kring enbart mitt liv det här året, för er som trodde det så ska jag ödmjukt säga att så är inte fallet. Nåja skämt åsido. Vi har bevittnat en ny presidents arbete i Amerikat, en Michael Jacksson som följt sin näsas exempel och trillat av pinn', andra kända profiler har avlidit, finanskrisen fortsätter,  IPRED-lagen trädde i kraft, en galen (men tydligen inte psykiskt rubbad) tysk pappa låser in och våldtar sina barn, svininfluensahysteri överallt och en Anka med stor trut tycks dyka upp var man än vänder ryggen. - till och med på julafton.

Kan inte säga att 2009 varit ett bra år, men det har inte heller varit dåligt. Förhoppningarna på 2010 är inte större än på något annat år, men det är med positiva tankar jag ser på framtiden :)


Kommentarer
Postat av: emma

de flesta verkar tycka att 2009 inte va nått att spara i minnet.. håller me..

2010-01-03 @ 20:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0