vårterminen är här!

Det händer mycket just nu, nästan så att man känner att våren kan titta fram snart! På tal om det började vårterminen igår. Till skillnad från Emil så försov jag mig inte, haha, utan var på introföreläsningen av statsrätten. Det verkar vara en rolig kurs, ser fram emot vad den har att erbjuda :)

Ikväll är det jobb, funderar på om jag ska gå ner lite tidigare och kolla in Nautilus gym här i Enköping innan jag börjar. Det är dags att väcka kroppen! Förhoppningsvis har jag råd med det när vi går in i februari månad. När jag slutat att jobba klockan åtta ska jag hänga av mig blåstället och springa hem. Måste se på handbollen, är övertygad om att gubbarna inte klarar sig många minuter utan mig.

I övrigt går jag från alla de sinnesstämningar som finns för tillfället. Upp och ner. Men väldigt ofta senaste tiden har jag varit förbannad, vilket inte är likt mig. Jag är minst sagt trött på att det inte finns några gränser längre, de riktlinjer som tidigare fanns där har suddats ut. Att man inte känner några skyldigheter gentemot sig själv eller andra, och det som inte är tillräckligt viktigt faller i glömska. Man väntar med att höra av sig, ifall något roligare dyker upp. Man skyller på annat och andra, istället för att stå upp för sig själv. Det finns mycket man aldrig tar tag i, som man skulle kunna fixa på ett kick. Säg mig, har vi blivit lata? Så lata att vi inte ens orkar bry oss? Ens om oss själva?

Kommentarer
Postat av: Katta

HEJA SVERIGE!! Jag ska våldgästa familjen ute i järlåsa för att heja på sverige :D Var de nu på fredag du skulle ha ljusparty, får jag komma om jag inte jobbar? ( jag har nollkoll på mitt schema just nu) :P men vore skoj att se hur du bor ;D kraaamar

2010-01-19 @ 13:59:29
URL: http://kattasaklart.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är välkommen :)

2010-01-19 @ 14:40:26
URL: http://nihilarian.blogg.se/
Postat av: Matilda

hehe! ja första sparken va cool :D tack tack ;) Älskar det linnet!

2010-01-19 @ 17:30:34
URL: http://bellibell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0