Hur hänger det ihop egentligen?

Inatt sov jag bra för första gången på länge. Jag vaknade tidigt imorse men valde att somna om. Jag drömde, vilket jag inte minns när jag gjorde senast. Drömmen var mycket påtaglig och den gav mig en stark känsla om den personen jag mötte, som höll i sig även efter att jag vaknat. En person jag inte sett eller talat med på drygt ett år. Kunde inte förstå allt som hände, tog en dusch men släppte det inte och till slut gick jag in på en drömtydarhemsida. Jag är skeptisk, men det jag fick fram handlade ändå om att vederbörande kommer att på något sätt råka ut för obehag och att jag var orolig för denne - vilket bekräftade känslan. Oro, ängslan, obehag av något slag. Galenskap eller inte så kände jag mig manad att höra av mig, men jag hade inget telefonnummer. Fick numret av en vän, och skickade ett sms. Jag skrev och frågade hur det var, att personen i fråga säkert tror att jag är galen men att jag drömt en dröm som var väldigt påtaglig och blev orolig. Jag upprepade att det säkert lät väldigt märkligt och hälsade från mig. Svaret jag fick tillbaka fick mig nästan att sätta i halsen. Ibland undrar man varför saker händer, och vilken koppling vi egentligen har med människor vi en gång haft kontakt med. Vi människor älskar mönster och logiska förklaringar, men detta finns det nog inget svar på. Kanske ska vi inte kunna svara på allt.

Kommentarer
Postat av: Malle

Sånt där är så jäkla coolt, och jag tror stenhårt på det.

2010-07-24 @ 08:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0