"En av de bästa dagarna i mitt liv" - eller inte!

Idag är det student för det flesta, och vilket gassigt väder de får njuta i! Alla har varit taggade ungefär sedan läsåret började, det har varit skivor och månaderna på slutet är ett blurr av panikplugg och alkohol. Studentens lyckliga da'r -kallas det.
.
Jag känner ingen som tar i år, och ska inte fira studenten, utan att jag gör sista tentan för terminen idag. Det blir vin hemma hos Ida ikväll, helt perfekt. Ingen av oss ser studenten som ett hjärtebarn. Vi hade det kallt (var väl i klass med normaltemperatur, för en februaridag) och det blev liksom inte så röj som vi hade tänkt oss. Nog skrek vi och gapade, nog hällde vi i oss och vi gjorde allt man skulle! Men det hände inte. De beror nog på att vi hade för höga förväntningar på den bästa dagen hittills i våra liv. Tror jag det. Och för oss tycks det bli så att när någon nämner studenten säger vi "Ja, det var kul. Men VALBORG, det var röj". För Valborg var röj, och det var ingen som hade förväntat sig något storslaget. Märkligt det där, som Ida hade sagt. Missförstå mig rätt nu, det var inte tråkigt, men studenten var bara inte en av mina bästa dagar hittills. Jag har haft sjukt många bättre och inte skäms jag för det!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag håller med, vädret var nog den största boven. Finns inte ett enda kort där min studentklänning syns pga. jackan hehe. Lycka till på tentan!

2010-06-04 @ 11:24:28
URL: http://personalvetarstudent.blogg.se/
Postat av: Liiv

Sv: Härligt, jo allt är bara bra med mig :)

2010-06-04 @ 13:50:26
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0