Bröllop 6 mars

Elin och Rickard gifte sig den 6 mars i Katarina kyrka. (Rickard är Sebbes plastbror eller vad man ska säga, Svens son.) Det var en underbar vigsel, jag har aldrig varit med om något liknande. Kyrkan var otrolig i sig, men fylld med vänner och släkt samt ett fantastiskt vackert brudpar blev allting ännu större. Det var mycket musik, det gillade jag. Carola och Sonja Aldén sjöng en lugn version Evighet, Sonja själv sjöng För att du finns, en yngre kille sjöng en låt jag inte minns namnet på (väldigt fin dock) och så spelade Åsa Jinder Koppången. Det måste varit en ära att dessa begåvade människor ville dela med sig av sin talang på deras Stora Dag. Vi firade mässa, hela kyrkan gick fram och tog emot nattvard till vacker sång av Elins syskon. Framför oss i bänken där vi satt hade jag sällskap av Rickards kusinbarn som bara var för söt! Han körde alla sina knep för att få uppmärksamhet, jag menar det är inte alltid lätt att sitta still och tyst under så lång stund när man är så liten. Men för oss var det snarare så att en och en halv timme bara försvann, jag och Sebbe satt och höll varandra i handen och försökte ta till oss hela den här stora stunden. Helt fantastiskt :)
Efter vigseln var det afternoon tea i församlingshemmet, vi hade lite bråttom för att hinna med skjutsen till en min mammas födelsedagsfest så vi hann inte vara där så länge. Men vi hann njuta av gudomliga cupcakes (nästan för fina för att man ens skulle våga äta) och dricka lite kaffe. Vi hälsade även på väldigt många människor, gick i Svens släptåg. Sven trivdes som fisken i vattnet, han sken som sola i Karlstad verkligen, gick runt och talade med de flesta som en stolt pappa ska göra! Vi tog taxi till centralen efter knappt en timme, de andra fortsatte och sedan var det middag på Grand för det närmaste. Vad jag hört blev även det otroligt lyckat!

(Vi glömde tyvärr vår kamera, så jag lånade en bild från deras hemsida tills jag fått bilder från Vivi)



Efter dagens tredje taxiresa mötte Sebbe och jag upp min moster och morbror i Spånga, åkte med dem hem till Hagvägen där mamma och pappa för sista gången hade fest i huset. Detta underbara hus jag bott i hela mitt liv. Inte ett dugg sorgligt att det ska säljas, för nu väntar nya kapitel, men ändock ett minne som aldrig kommer att suddas ut :) Trevlig middag, mer eller mindre vin till gästerna. Sång och tal. Familjen är underbar, inte för att man känner sig både stolt och tacksam över sin uppväxt  - blir påmind om det varje gång vi träffas :)

Kommentarer
Postat av: Malle

Vacker tjej!

2010-03-08 @ 15:54:12
Postat av: Angelica

Tycker du skriver jättebra! =)

2010-03-08 @ 16:36:00
URL: http://personalvetarstudent.blogg.se/
Postat av: Jenni

Jätte fiiin! Verkligen :)



Shit, hade dom värsta kändisarna som sjöng? Fränt!

Är dom kända själv eller är dom rika! :D haha!



2010-03-08 @ 21:35:54
URL: http://jennir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0