Helgen

Vilken helg! Middagen igår var jättetrevlig, gubbar och tanter vet hur man festar. Hade Henric till bords, en mycket trevlig liten karl som såg till att mina glas var fyllda till ytspänningsförmåga hela tiden. Det stod kyckling a la Tobbe på menyn, men vi fick fisk. Henric utbrister: "Om ni inte sagt att det skulle serveras kyckling så hade jag kunna svurit på att det här var fisk". Haha. Efter x antal glas vin, öl, snaps, dessertvin och allt vad som nu konsumerades under kvällen bjöd min vän till bordet upp mig till en foxtrot! Alla som känner mig vet att jag dansar ungefär lika bra som Willy i Let's dance, om inte ännu sämre. Men jag har charmen, liksom han, dock är jag befriad från den gigantiska näsan. Hur som helst så fick jag mig en svängom, det var riktigt roligt. Blev lite bugg sen också, fick snurra så att vinet skvalpade inombords och hjärnan roterade ett par vändor runt sin egen axel innan svärfar bjöd upp mig till ett lugnare tempo. Vi tog tåget hem och var hemma mitt i natten, men jag älskar att få krypa ned i min egen säng och framför allt vakna upp i den dagen efter.
.
Vaknade imorse, gjorde mig i ordning i det lilla lugna och tänkte att det var helt lugnt. Plötsligt ringer Sebbes mobil. Han ligger fortfarande och sover. Det är lilla mormor som vi skulle vara hos klockan 11. Bara det att vi glömde ställa om klockorna innan vi slumrade in så vi kom dit klockan 12 istället (Märk väl 11 i våra huvuden). En trevlig fika (läs: frukost) med sju sorters kakor och kaffe, sen blev man människa igen. Pratade länge innan vi var tvungna att bära av hemåt eftersom jag jobbar udda söndagar. Men nu gör jag inte det längre, upptäckte jag när jag kommit dit. Det var min sista söndag på ett tag. Schemat hade gjorts om, till min nackdel. Inte alls roligt för hushållets ekonomi och det var med stor besvikelse man begav sig hemåt efter sista söndagspasset ikväll... Jag som älskar att jobba!
.
Bilderna ligger på kameran fortfarande, hittar inte sladden så jag får vänta tills imorgon när stora datorn är ledig innan jag kan lägga upp dem :) Det var en sak i sig att gå i långklänningen genom hela stan, alla stirrade och där gick jag med ett leende som en annan speciell!
.
En dum en trodde hon skulle hinna läsa ut våldsanvändningsboken under helgen, det misslyckades jag brutalt med. Blir lite jobb i veckan, men på onsdag bär det av till stora staden på en föreläsning. Måste börja tentaplugga nu också, om det ska bli något av denna kurs! Tycker den växt med tiden, det har blivit mer och mer intressant trots mitt första intryck och aningen negativa inställning.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0