KOM IGEN NU DÅ!

För två veckor sedan började jag ett försök att få kroppen - och hjärnan - i trim (eller tillbaka i fas, ganska man ska säga). Har samlat på mig lite mer än tio kilo på ett och ett halvt år (sambofett + sjukdomar + medfödd godisråtta), vilket bara är onödigt. Första veckan gick strålande, tappade ganska mycket och kände resultat. Blev både piggare och lättare!
.
Förra veckan fuskade jag rejält med kosten, blev ett par djupdykningar i påskägget, fika och snabba cheeseburgare på donken (jag som aldrig äter på McDonalds gjorde det två gånger samma helg, haha). Men jag började om på ny kula igår, kändes onödigt att plocka tillbaka de kilon jag tappat - när det gick så himla bra! Förra veckan blev det gymmet två gånger, denna vecka blir det förhoppningsvis tre. Måste komma ned till normalvikt igen, för enligt BMI är jag överviktig och borde göra något åt saken. Bäst att sköta sig, man vill ju leva länge! Vikten är inget hysterimoment för min del, bara jag får känna mig fräsch och pigg så är jag nöjd. Men det där går ju hand i hand trots allt.
.
BMI: 25.5
Mål-BMI: 23
.
Vi är ett par stycken som gör ett ryck just nu, på varsina håll, med olika mål och startvikter. Hoppas att det går bra för er andra!

Kommentarer
Postat av: emman

För min del går det långsamt men säkert neråt.. -6kg nu men long way to go! :) Stora kramar på dig Elin!

2010-03-30 @ 14:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0