Mys på Munters gata

Efter jobbet åkte vi till Uppsala där familjen Gustavsson/Edquist bjöd oss på tacomiddag. Neija fick sina fina presenter, en jättesöt rosa seglarklänning med matchande rosa diadem. Helt obeskrivligt söt blev hon i hårkreationen - och den verkade inte vara obekväm för henne :) Vi pratade lite, sen blev hon trött och ville sova. Sov tills vi åkte hem. Väldigt snäll liten tjej! För oss vuxna blev det melodifestivalen, vi hejade på Timoteij men trodde att Salem al Fakir skulle vinna (han var ju superbra, och skulle förmodligen slå internationellt). Anna gick och vann, för den som inte visste det, hennes låt var absolut inte dålig men jag tror att hon får det svårt att ens kvala in i själva Eurovision. Vi får se, det brukar ju ändå aldrig gå som jag tror (läs: vill)! Höjdpunkten med tillställningen i Globen var när Rybak spelade och sjöng - samt Alexandras fina fioldans i vardagsrummet :) Efter programmet slog vi över till fyran och kikade på Bruce den allsmäktige, den var rätt rolig trots att jag inte är något vidare Jim Carrey-fan. Den hade sina stunder helt enkelt och Alexandra kom på tre-fyra gånger att nu kommer det bästa på hela filmen. Haha. Under tiden glufsade vi i oss godis, chips och jordnötsringar (som man inte fick dippa, som jag gjorde). Riktigt trevlig kväll, jag var sjukt trött redan när vi kom. Men det var mysigt och måste göras om snart igen. Känns lite att ta i att vänta runt åtta månader tills nästa middagsbjudning, men denna gång är det ju vi på Stenfalksgränd som håller i taktpinnen ;)
Neija, jag och Sebbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0