Fredagen

Igår var en spännande dag! Åkte till skolan tidigt som gatan, gulliga sambon skjutsade mig till stationen faktiskt. Kom till en föreläsning av statssekreterare Gustav Lind, efter följde en längre lunch där jag satte mig och läste. Sen var det en föreläsning till, den var intressant. Handlade om våldsanvändning, om hur man sett på våld i olika tider och att utvecklingen gått åt olika håll efter olika händelser. Som till exempel nine-eleven. Tyvärr var jag tvungen att smita fem-tio minuter tidigare för att hinna med tåget mot Uppsala. Men hur pinsamt är det inte när man (helt opassande) satt sig på fel sida salen och måste gå förbi powerpointen och föreläsaren, och dessutom innan man reser sig från platsen tappar ned böckerna på golvet. Smidig som en påse skridskor. Hann efter dumma dörrar och människor på tuben ändå till pendeln och mötte upp Ida. Vi tog oss till Uppsala, när vi klev av tåget kändes luften renare och känslan av hemma infann sig. Det är något visst med den där staden, även om Stockholm är en tjusning i sig så slår det inte Uppsala om jag får säga mitt. Vi fikade med min mormor, Sebbe var snäll och hämtade upp min ryggsäck samt lämnade alkoholhaltiga substanser. Han skjutsade oss till Mellie, där förfesten drog igång. Dessi och hennes pojkvän (bor och studerar i Grythyttan för närvarande), Johanna L (nyss hemkommen från över ett halvår i Australien) kom dit. Sedan var givetvis Mellie där, och så vi då. När kvällen började gå mot natt gick vi ned till terassen på stan där vi träffade Johanna E och Johan. Vi splittrades åt olika håll innan där, blev inte riktigt som jag tänkt, men man är inte dummare än att man har roligt ändå :) Alla blev väldigt fulla, och jag kände att det skulle hinna spåra innan sista bussen hem så jag tog tidigre bussen och var hemma halv tre. Var obeskrivligt skönt att vakna upp i sin egen säng, och jag kunde sova så länge jag ville... :) Till sanning hör att jag ska jobba nu ikväll så jag ville ta det lugnt, eftersom jag annars blir ganska dålig dagen efter!
Har pillat med min nya mobil som kom igår! Den är superfin. Alldeles lagom. Men minneskortet passade ju såklart inte i alla fall nu, så jag får vänta med att fixa tills imorgon när jag köpt ett sånt. Inte så långt tills dess, ska ju ändå jobba ikväll och imorgon ska vi storstäda på Stenfalksgränd! :)
-
-
-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0