BAGERI STENFALKSGRÄND

Puh! Klockan är 00.25 och jag är klar med konditorsverksamheten. För att vara första gången jag gör tårtor själv, och andra gången cupcakes (första var provomgången i måndags ni fick smygkika på) så är jag ganska nöjd. Får öva mer på dekorationer och detaljerna, hela övriga processen också faktiskt. Men jag varken brände mig eller lyckades med några större missöden, bara det är en bedrift. De rosa cupcakesen är nog smarrigast! Det är creamcheesefrosting på, och hallon i. Hur ska jag inte kunna tjuva en när de står och väntar på mig i kylen? Får bärga mig, gjorde så att det precis ska räcka till en var. Tänkte att det finns ju tårta, och små cupcakes också, samt chokladhavreflarn så någon måtta får det vara!
.
Ska göra en gräddtårta också, med kiwi och eventuellt mango. Alla gillar ju inte "skinn". Men den får jag göra på söndag morgon, för jag tror inte att den håller sig fräsch på samma sätt som sugarpasten (det är alltså inte marsipanöverdrag, utan sugarpaste, som jag gjort själv och kavlat ut samt gjort dekorationer av)
Tårta: Hallonsylt, Hallonmousse, grädde
Tårta: Chokladmousse, vaniljkräm, frosting, chokladflarn
Minimuffins med frostingHalloncupcakes med creamsheesefrosting

Kommentarer
Postat av: Lina

Gud så fint det blev! ett tips är att låta cupcakesen stå ute nån timme innan du ska servera dem för att kylen kan göra de lite torra när de blir kalla :) det kan man göra om det inte är jääättevarmt i köket :)

2010-05-08 @ 08:57:04
URL: http://krafla.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad fint, så duktig du är! :)

2010-05-08 @ 11:57:59
URL: http://personalvetarstudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0