??

Helvete vad läskigt. När jag skulle parkera cykeln efter att jag varit och jobbat möttes jag av att en man låg på backen med blod rinnande från huvudet. Hans kompisar hade ringt polisen och ambulansen, de ville inte ha min hjälp trots att jag erbjöd mig. Så jag gick upp i lägenheten (sprang) och har nu kollat ut genom fönstret i tio minuter. Tänk om han blivit ihjälslagen? Inte ramlar man väl och faller sådär illa när man är i 20-årsåldern? Hoppas att han lever och att han kan komma undan med några stygn. Det kanske såg värre ut än vad det var, men de ropade hans namn och försökte väcka honom så han var helt klart medvetslös. Polisen står kvar än, men jag såg aldrig att de bar in någon i ambulansen. Ska bli sjukt skönt att flytta härifrån. Ska inte säga att det varit mycket stök det här året vi bott här, men en del obehagliga saker har ändå hänt trots allt.  Jag vill kunna gå hem på kvällarna ensam utan att ha tredubbla överfallslarm, mobilen med 112 redan slaget och nycklarna mellan fingrarna så det ska göra ont om man behöver slåss. Jag vill kunna komma hem från jobbet i lugn och ro, lägga mig med vetskapen om att även om jag glömt balkongen öppen senaste veckan så händer ändå ingenting.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det funkar inte någonstans längre, vet inte alls var mänskligheten är på väg alltså.. men det går snabbt utför!



Sedan kan man ju bo i mer eller mindre bra områden ändå..



Alla grannarna på gatan (närapå alla) har larm installerade.. ingen går ens till baksidan utan att låsa dörren.. ändå tycker jag det är dödslungt här på gatan.. visst det har väl varit något inbrott (men det är det ju överallt) .. i övrigt är det bara nån bil som åker förbi ibland..



Men o andra sidan blev min närmsta granne rånad av tre 18 åringar.. mitt på en trafikerad väg liksom.. mitt på blanka dagen.. skakar bara på huvudet åt förfallet

2010-05-26 @ 14:43:50
URL: http://sandras.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0