Fika på Stenfalksgränd

En jättetrevlig söndag!
.
Imorse sprang jag runt här som en "illbatting" (=galning). Städade, pysslade, gjorde en tårta till (vilket jag inte hade behövt) och fixade det sista. Tipptopp ska det vara när man får gäster. Sebbe är mer lugn av sig, drev runt i myskläder fram tills en halvtimme innan och gjorde sina sysslor i egen takt. Något som skapade inre spänningar i mig. Till slut sa han "Hjärtat, vi bor inte på Wisteria Lane. Och jag lovar att alla är mer än nöjda". Men jag gillar den där stressen, gillar att göra fint för gästerna och bjuda på hushållet. Det ska se snyggt ut, då visar man att man uppskattar sina gäster. Wisteria Lane eller Stenfalksgränd, doesn't matter. :)
.
Vi har haft födelsedagsfika för Sebban, som fyllde år på valborg, för er som inte visste det. Eftersom vi bor i en liten tvåa hade vi öppet hus, och gästerna trillade in mellan 13 och 20. Tyvärr var det ganska många som föll bort, på grund av sjukdomar eller andra olägenheter. Först kom Malin, Viik och Craig. Vi snackade lite skit, de stannade en ganska lång stund. Sen kom Jörgen och Annica, det var roligt att få visa dem hur vi bor. Och dessutom få bjuda tillbaka för en gångs skull. Har varit hemma på Charlottenberg jättemycket, snälla som de är fick jag även bo där ett tag i höstas. Lite av mina extraföräldrar nu, Ida delar med sig snäll som hon är. Efter det kom mormor och Bengt, första gången de var här också. Mormor tyckte att vi hade det fin, och var mäkta imponerad av mina bakverk. Lite viktigt det där att mormor tycker att det är ordning på en, det tycker jag allt. Senare klev även Svärmor och svärfar in, mamma och pappa samt Bodins. Larsson var här en stund också. Genomgående temat var att alla åt godsaker, insåg att det mesta var väldigt mäktigt och att man inte orkade äta några mängder. Gott var det i alla fall, om jag får säga det själv. En hel tårta (som aldrig togs fram), och sen två halvor blev kvar. Samt några rosa cupcakes och en del småmuffins också. Har jag att smaska på i veckan! Men imorgon ska jag gå ner till mammas jobb på morgonen och lämna lite om jag hinner, gissa om man blir populär då?
.
Sebbe fick blommor, röda (bilden) och rosa. Han fick grillsett med spett, pensel, tång och spade. Sen fick han Per Morbergs grillbok (fick ju den andra av mig i julklapp) och lite annat smått och gott man har nytta av. Tack för en trevlig dag allihop! Roligt att så många kunde komma. Välkomna tillbaka :)

Kommentarer
Postat av: Michaela

Du verkar vara lika duktig på att baka som du är på att måla :)

Det ser ju supersmarrigt ut ;)hoppas ni hade en trevlig dag..de låter så iaf! ..trots ditt "Bree Van de kamp" beteende innan alla kom ..hihi ;)

(jag är lika dan när jag ska ha gäster!!)

2010-05-09 @ 21:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0