HEMMAFIX

Helgen har passerat. Valborg spenderades på Charlottenberg, det är alltid trevligt där. Sen har jag mest jobbat. Kort och gott.
.
Håller på att göra om hemma. Men jag blir så exhalterad att jag vill köpa allt på en gång! Idag inhandlades en liten soffbänk till köket, som man kan sitta på. Perfekt. Nu återstår att slipa, och måla köksmöblerna vita. Att inhandla blommor, både till balkongen och inomhus samt köpa kryddor att plantera. Älskar kryddor, känns väldigt fräscht och är supersnyggt att ha hemma. Inte nog med det har jag även en lång lista på saker som jag vill ha. L O V E, dekorationsbokstäver från Åhlens som har gjort klart för mig att de vill stå på vår tomma hylla över TVn. Har även spanat in vita dekorationsstenar, som jag vill måla lite på och göra som snygga detaljer till dukning och bordsplacering. Måste köpa nya långa ljus till mina ljusstakar som åkt fram i köket också. Vita? Lila? Rosa? Svårt det där. Finns även snygga runda bordstabletter på COOP som jag är lite sugen på, men jag har väldigt svårt att bestämma färg så det blir förmodligen ingenting av det. Vill jag ha vita? I sådana fall åker jag till JYSK, för där är dom billigare. Haha. Finns även sjukt snyggt tyg på JYSK som jag skulle kunna tänka mig göra dukar av... Men en sak är jag säker på: JAG BEHÖVER NYA GARDINER TILL VARDAGSRUMMET! Dom vi ha är för korta, jättefult. Jag tänker mig vita, genomsläppliga, pluffsiga gardiner som omfamnar rummet med ljus. Var hittar man det? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0