Imorgon (idag)

Imorgon ska jag till Uppsala. Min favoritstad. Som jag sagt tidigare, Stockholm i all ära men inget slår Sveriges fjärde största stad. Inget. Úppsala är nästan som en stor byhåla, alla känner alla och ingen dör av posttraumatisk stress om någon står på fel sida i rulltrappan. Bonnigheten är bevarad. De flesta står faktiskt sick-sack, sen går man i bredd på gatorna och världen har inte gått under ännu! Dessutom går bussarna som mest var femte minut, annars kan det gå tio eller till med en halvtimme emellan. Till skillnad från tunnelbanan som kontinuerligt går var fjärde minut, och missar man den måste man ju stå och vänta som mest i tre minuter. TRE MINUTER. Komiskt nog, vänjer man sig fort och jag är en av de som suckar och svär där på morgon när tåget just gått. Haha.
.
Det blir full rulle imorgon. Ska till syster och äta frukost, vi ska laga matlådor åt henne och hinna umgås lite. Ska även lämna av Linneas tavla, det blir intressant att träffa Michaela som jag enbart haft elektronisk kontakt med hittills. Har i mitt huvud målat upp en bild av att hon är lång, lite rödlätt och har lockigt hår. En sprallig och glad tjej. Haha. Som när man var liten och läste böcker, hittade på hur karaktärerna såg ut och sen kom filmerna och förstörde hela grejen. Dock tror jag inte att min bild av henne förstörs imorgon, snarare bättras på. Kul med nya människor!  :)
.
Mitt på dagen ska syrran till gymmet och då far jag ut till Nyby, hem till Sanna och Neija. Blir lite fika, och sen får vi se när de tröttnar på mig. Men jag ska möta upp Mallen strax före halv fyra, så senast då måste jag ha återvänt ner på stan.  Får se vad vi hittar på, har en massa snack att ta igen. Kan tänka mig att det blir en långmiddag någonstans innan vi ska på lägenhetsvisning. Det ska bli så kul att följa med!
.
Ser fram emot hela dagen imorgon. Underbart att bara ta en ledig dag, och åka bort! :)

Kommentarer
Postat av: sophie

Svar: Heej!Tack :)

Nej jag har inte fått den än :( Om det går bra så tar jag det gärna vid löning? Annars kan jag betala den nu också, om du vill :) Iih ska bli så kul att sätta upp den i hennes rum :)

2010-05-11 @ 09:04:25
URL: http://sophiehs.blogg.se/
Postat av: Michaela

hihi..hur blev det då?? förstörde jag för dig ;)



..Måste säga att du är bra cool du ;) för du hade ju rätt i att jag har lockigt hår..och jag kan berätta en hemlis =P min naturliga hårfärg (nu var det ju färgat mörkt) är blond mot det "guldiga/röda" hållet!

Så du hade ju lixom två rätt av 3..bara genom att ha skrivit med mig..coooolt ;)



Superkul att träffa dig! tyvär hade jag ju lite bråttom iväg till skolan..men det blir garanterat fler tavlor så då ses vi kanske ngt mer..och kanske längre stund :) vore skoj!



Hoppas du hade en bra dag i fina Uppsala ;)



Kram

2010-05-11 @ 17:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0