Lördagen

Har ju glömt att berätta om lördagen! På morgonen gav vi oss iväg till Stockholm och var på kalas, kusinen fyllde hela tretton bast. Det var roligt, dansade och fick träffa hans klasskompis Wilma. Hon var jättesöt, älskade när man klappade händerna och helst ville hon lyssna så nära att man skulle klappa i örat på henne. För er som inte vet det är min kusin funktionshindrad, så även Wilma. Annars var det familjen på båda sidor och Gustafs assistenter (gamla och nya). Jättetrevligt! Tyvärr var vi tvungna att åka hem innan middagen, men det var inge synd om oss egentligen för vi skulle ju på babyshower hos Mattan och Calle.
.
Sagt och gjort. Vi åkte hem och hämtade presenten. Jag hade pysslat ihop en diapercake, vilket var en dröm som gick i uppfyllelse. Ärligt talat, har velat göra en sedan jag såg avsnittet med Mirandas babyshower av Sex and the city. Haha. Passade väl bäst då, eftersom de är först ut att skaffa barn. Det tycker jag är gulligt, och modigt. Inte alla som är 22 som bor i ett rött hus på landet med vita knutar, har hund och katt samt bil (dock ingen volvo längre tror jag) och tänker att man har framtiden för sig. Häftigt! Babyshowern var urmysig, och jag bara dog av att få höra Rasmus spela och sjunga igen. Och som han utvecklats. Jisses, minns i högstadiet när vi hängde förjämnan och skapade allsång lite varstans. Nu sjunger jag aldrig längre, så det låter förjävligt. Men det var kul, och ingen brydde sig. Alla gol, som tuppen, tills mitt i natten.
.
Om jag inte missminner mig så är det följande saker på "tårtan":
* Två pkt blöjor (rullade och fästa med gummisnodd)
* Nappflaska
* Flaskborste
* Tre nappar
* Två skedar
* Två flanellplädar
* Frottéhandduk
* Våtservetter
* Schampo
* Babyolja
* Två tvålfigurer
* Sandform
* Bok om färger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0