pionjär?

Haha jag har surfat runt på lite olika bloggar som jag inte läst förut, tagit en promenad på google sådär. Måste säga att jag en del människor fascinerar mig! De tror att de är bloggvärldens pionjärer som kommer på allt själv, från att göra listor till att formulera meningar. Sist jag kollade så har ingen patent på svenska språket, eller vissa typer av samtalsämnen. Givetvis ska man inte kopiera andras idéer, och om man nu tycker att något är helt klockrent så är det ju bara fråga om man får använda sig av det samt länka till ursprunget. Det ballaste är ju att sätta sin egen prägel på inläggen, men varför inte sprida något som sitter som sugklocka i pannan? Ju fler som kan få sig ett gott skratt, eller en funderare desto bättre! Det är till att erkänna att man inte kan komma på allt själv och lyfta på hatten. Men att påstå att man är först med något som någon annan likväl kan ha kommit på är ju bara...märkligt... I hate to break it to you, men världen kretsar inte kring enskilda individer -speciellt inte kring de som tycks tro det om sig själva.

Kommentarer
Postat av: Michaela

haha! Det bästa jag läst på lääänge ;) Det stämmer faktiskt, och egentligen inte bara i bloggvärlden..utan i "verkliga livet" också (förmodligen är det väl samma personer som beter sig såhär i både blogg och real life. Alla känner/vet vi väl någon som ALLTID tycker att dom själva kom på allt först, har patent på ett sätt att klä sig lr bete sig och som konstant tror att jorden kretsar kring dem och att resten utav oss förmodligen är sjuuuuukt avundsjuka på dem =P

Herregud, hoppas dom inte blir föööör ledsna nu när du talat om att det inte är så, att jorden inte bara kan kretsa kring en person ..och du ba slängde det rakt i facet på dem ;)

2010-05-21 @ 11:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0