Poäng till mig

JARÅ! Klarade förra tentan, fick faktiskt BA (VG). Skulle aldrig vara nöjd annars, men att bespara mig själv ångesten för en till rest är mer än värt det. Hade varit nöjt med godkänt. Pluggade faktiskt totalt bara en dag efter att ha läst litteraturen, skrev ingen gammal tenta och var allmänt nedkörd precis som tidigare kurser. Då ska man vara nöjd med ett väl godkänd. Dessutom kommer jag troligtvis inte läsa om terminen heller, de dåliga betygen får vara som de är. Livet kom emellan, så är det ibland. Nya tag till hösten, och då kommer jag ha all tid att satsa på mig själv inklusive boosta mitt ego med höga betyg. Jag är ju inget pucko, men man måste plugga för att nå högsta resultat på juristprogrammet. Märkligt vore det väl annars!
.
Mådde inget vidare imorse, och känner mig lite smårutten fortfarande. Men har åtminstone försökt fundera lite kring nya boendet, hur det ska se ut och vad som behöver inhandlas. Det blir ganska mycket stålar som springer i väg, även om vi inte ska göra någon omfattande renovering. Men gud ska veta att det kostar med tapeter, takfärg, kökshandtag, bänkskivor, trådbacksystem och allt småpillerill som underlättar samt snyggar till vardagen. Ändå är jag ganska duktig på att dela upp kostnader och hitta billiga alternativ till det jag vill ha. Det kommer bli sjukt bra i alla fall, det vet jag, även om jag inte har råd med någon semester. Hoppet är dock inte ute ännu, kanske blir det båda två? :) Nu ska jag ta en promenad ner på byn och hämta min glasögon. Tjing!
EYES ON THE PRICE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0