SMS

Fått bastning av Ida att jag skriver tråkiga SMS nu förtiden och att hon hyser avsky mot min nya mobil. Det är nämligen så att jag kan inte göra något annat än att sitta rakt upp och ned på stjärten om jag ska skicka ett "fylligt" sms. Då inbegrips total utestängning av alla former av konversationer, och även en del högre ljud. För jag trycker fel, och det tar sjukt lång tid annars. Något som gör att jag svarar bara det viktigaste, samt att jag inte ens tar upp telefonen mer än nödvändigt. Kanske till och med glömmer den hemma. Ungefär som 73-åriga Hulda på ett pensionat i Norrland. Tidigare har det varit så lätt att skicka iväg att jag kan fokusera mer på innehållet än att få iväg någon form av textkreation, då på ett tidsspann av en tredjedels sekund. Nu måste jag alltså lära mig toucha snabbare och mer rutinerat för att få ordning på det här, skärpning på mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0