HEMLIGHETEN AVSLÖJAS

Hemlighetsmakeriet som pågått ska nu avslöjas...
.
Jag och Sebbe kommer att flytta till Stockholm efter sommaren! Detta var ingenting vi planerat, men det dök upp ett fruktansvärt bra erbjudande som kommer göra det möjligt för oss att flytta närmare skola och arbete utan att medföra några som helst extra månadskostnader. Trots att lägenheten är 93 kvadrat (nu har vi 62), och vi får tvättmaskin, diskmaskin och stor kyl & frys samt 18min till Centralen. Vi fick ett riktigt bra erbjudande helt enkelt, och det här kommer underlätta väldigt mycket för min skolgång men också Sebbes arbetssituation. Det är ändå fortfarande relativt nära till Uppsala och Enköping, till vänner och familj. Men vi har ju även familj inne i stan, som vi nu kommer att komma närmare. Jag känner dessutom en glädje för att lämna Enköping, har inte trivts här direkt och det har varit ett tufft år som jag gärna lägger bakom mig nu när vi vänt på den trenden. Det handlar om staden för jag tycker om själva lägenheten här på Stenfalksgränd, och sen stortrivs jag på jobbet. Det är det här med jobbet som är tråkigast för min del, jag älskar mitt extrajobb. Vill inte sluta. Så jag ska helt klart söka nytt arbete på de COOP som finns i närheten av vår nya lägenhet. Vill fortsätta jobba i butik, hoppas jag får den möjligheten.
.
Såååå...Så är det! Efter sommaren blir vi stockholmare, och det känns helt rätt. Det trodde jag aldrig! När jag klev in i lägenheten tänkte jag "här ska vi bo", det kändes som hemma på ett helt annat sätt. Nära till naturen och nära till stan, perfekt på alla vis. Ibland ska saker och ting bara klaffa, tacksam så in i norden är vad jag är.

Kommentarer
Postat av: Jennie

grattis till er, låter toppen!

själv får jag flytta hem till mamma och pappa igen om två månader :/

2010-05-23 @ 21:32:06
URL: http://jennieofcourse.blogg.se/
Postat av: emman

Åh skoj! :D

2010-05-23 @ 22:52:14
Postat av: Frida

Grattis! Shit så kul för er! Vart i Stockholm ligger lägenheten ?



GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Ni har ju bra tur som hann få lägenhet i Stockholm INNAN er död =P Hehe

2010-05-24 @ 08:16:50
Postat av: lanj

gör du designer ?

2010-05-24 @ 18:54:07
URL: http://lanjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0