Flytta sniggt

Det pågår mycket i mitt huvud nu. Jag håller på att flytta, möblera och renovera mentalt. Det är nästan den bästa tiden såhär innan när man får klura ut hur man vill ha det! Det krävs ju planering för vad som ska göras, samt när renoveringen och sen själva flytten ska äga rum. Vilket i sin tur fordrar för att man gör en budget, och en rimlig plan att samla ihop dessa korvören.
.
Vad gäller göra om finns det mycket inspiration att finna på nätet, man går in på designsidor för att sedan se vad man kan hitta för substitut som passar en students plånbok. Sen kikar man på fastighetsförmedlingar hur andra snickrat ihop sina lyor, och kanske plockar ut en del idéer som kan tänkas passa. Så gör man en inköpslista med priser, och sen ändrar man och bökar tills det blir som man tänkt sig. Väl på plats har man en plan, och då ändrar man lite till för att få den sista touchen som fullbordar en skräddarsydd förvandling. Efter det går man och pillar, rättar till och beundrar sitt verk innan man efter några veckor har ännu fler briljanta påfund!
.
När och hur vi ska renovera och flytta är svårare. Har fortfarande inte fått mitt sommarschema på jobbet, och sen ska det troligtvis roddas om lite i det eftersom jag försvinner till hösten. Det är ju jobben som styr i sommar. Men det blir ju i augusti, frågan är när. Sebbe jobbar ju i veckorna, så de stora sakerna blir på helgtid. Det är också då de flesta vänliga själar kan hjälpa till (vi behöver hjälp!). Men det är ju så att jag har rester att ta igen i skolan som måste tas med i beaktning. Dessutom kommer jag förhoppningsvis hitta ett nytt extrajobb som jag ska skolas in i. Fullt upp, med andra ord. Men vi kommer ju ha en stund på oss att organisera upp det här, bara vi får alla kort på bordet så man vet vad man har att förhålla sig till!
.
Senaste nytt:
- Bänkskiva in i badrummet som avlastningsyta och tvättmaskinsinbakare, sniggt och smart!
- Måleri målera på saker man redan har, tadaaa!
- Förvaring till walk-in closet är A och O, men inte det lättaste att arrangera
- Funderar på om man ska sätta över de udda färgade kakelplattorna (gröna och gula om jag inte minns fel) i badrummet med svart kakeldekor.
- Tips på var man hittar bra men billig takbelysning av olika slag?
- Använda mycket av min favoritfärg vit, skapar ytor och ger en känsla av perfektion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0