liatorp

Varje gång jag och Mannen gått på IKEA har jag suktat efter detta soffbord. Jag älskar det! Och vet ni? Jag hittade en tjej på blocket som säljer det för tusen spänn! Jag mailade min pappa och sa "Snela Tåmten, jag önskar mig det här såffbordet i julklap". Han skrev att det inte var tal om julklappar i oktober men att han betalat min systers tillbehör till Internet i veckan så han kunde bidra med motsvarande belopp. Sexhundra kronor. Vilket gör att det ser ut som att jag köper mitt drömbord för fyrahundra kronor. Nästan så att jag gråter en tår av glädje. Det bästa med Tomten, aka min pappa, är att han är gift med min mamma och att de två tillsammans är de mest underbara föräldrarna någonsin. Inte för att jag den här gången fick precis som jag ville, utan för att de lärt mig att uppskatta och upp till skyarna värdesätta när jag får något utöver all ovärderlig kärlek de redan ger mig. Oktober eller inte.
Snart är du mitt, hoppas jag, fina bord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0